آفتاب

تلاش‌های بنیاد برکت برای ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی و اجتماعی کردستان

تلاش‌های بنیاد برکت برای ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی و اجتماعی کردستان

سنندج - ایرنا - بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) با مشارکت در طرح‌های توانمند سازی اقتصادی در بخش‌های مختلفی همچون صنعتی و کشاورزی، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی و مدرسه‌‌سازی، تلاش دارد در رشد و توسعه‌ مناطق از جمله کردستان مشارکت کند.

به گزارش ایرنا ، این بنیاد در افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه‌‌ کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ نقش مهمی داشته است.
بنیاد برکت در استان کردستان هم که از استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور به شمار می‌رود فعالیت‌های زیادی داشته از جمله 17 طرح را با حجم کل سرمایه‌گذاری دو هزار و 189 میلیارد ریال آغاز کرده است.
این بنیاد تاکنون در استان کردستان در حوزه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی، مدرسه‌سازی، امور زیربنایی، ارایه‌ خدمات به ایتام، پرداخت وام قرض‌الحسنه و خدمات بیمه‌ای در مجموع بیش از 2392 میلیارد ریال هزینه کرده است.
فعالیت‌های بنیاد برکت در مناطق محروم شهرستان سنندج نیز در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی قابل توجه است.
فرماندار سنندج در این رابطه اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت این بنیاد در تولید و اشتغال‌زایی شهرستان نقش مهمی داشته است.
محمد ابراهیم زارعی سپس به‌طور موردی از این سرمایه‌گذاری‌ها سخن گفت و افزود: بنیاد برکت در سال 88 در پروژه‌ی شرکت توسعه و عمران نوآوران ورود پیدا کرد.
وی ادامه داد: این طرح به تولید محصولات ساختمانی می‌پردازد که پس از به سوددهی در سال 92 به شریک کارآفرین واگذار شده است.
وی اظهار کرد: این طرح 63 میلیارد ریال هزینه در برداشت و 875 نفر را نیز مشغول به کار کرد.
او با اشاره به دیگر طرح بنیاد برکت در شهرستان سنندج، گفت: در همان سال بنیاد برکت اقدام به سرمایه‌گذاری در طرح شرکت تعاونی 1900 بستنی عسل کرد.
فرماندار سنندج با بیان اینکه این طرح نیز در سال 93 واگذار شد، ادامه داد: 231 میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری شد و دو هزار و 350 نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
زارعی بیان کرد: مشارکت در طرح شرکت الداد مهر پارس برای تولید البسه‌ پزشکی یکی دیگر از طرح‌های بنیاد برکت در سنندج بود که در سال 89 آغاز شد.
وی گفت: این طرح با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و در سال 93 با هزار نفر فرصت شغلی به شرکاری کارآفرین واگذار شد.
زارعی پروژه‌ شرکت کاغذ تحریر فام را یکی دیگر از طرح‌های بنیاد ذکر کرد که در سال 89 ساخت آن آغاز شده بود.
به گفته‌ی وی این طرح نیز در سال 93 واگذار شد که با اعتباری حدود 19 میلیارد ریال برای 160 نفر شغل ایجاد کرد.
فرماندار سنندج افزود: بنیاد برکت در سال 89 در طرح مجتمع ایمان طیور کردستان شرکت کرد.
وی اظهار کرد: این واحد تولیدی مرغداری با 241 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و هزار و 840 نفر مشغول به کار شدند.
زارعی جدیدترین سرمایه‌گذاری بنیاد برکت را پروژه‌ شرکت الداد مهر پارس(2) بیان کرد و افزود: این پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال و هدف‌گذاری اشتغال هزار نفر در سال گذشته آغاز شده است و مشارکت بنیاد با این طرح همچنان ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در رابطه با مدرسه‌سازی بنیاد برکت در کردستان گفت: این بنیاد در حوزه مدرسه‌سازی به غیر از سنندج که مرکز استان و از دیگر بخش‌ها توسعه‌یافته‌تر است در دیگر شهرها و روستاهای محروم استان کردستان فعالیت‌های زیادی داشته است.
رشید قربانی افزود: این بنیاد در شهرستان‌های سقز، بانه، کامیاران، قروه، دهگلان، مریوان، سروآباد، دیواندره و بیجار اقدام به ساخت مدرسه کرده است.
وی اظهار کرد: مدرسه‌سازی بنیاد برکت در مناطق محروم و روستاهای دور افتاده‌ی استان کردستان از سال 87 آغاز شده و تاکنون اعتبار قابل توجهی از سوی این بنیاد در این زمینه هزینه شده است.
قربانی ادامه داد: اجرای 24 پروژه‌ی ساخت مدرسه در زیربنایی نزدیک به 9 هزار متر مربع با 89 کلاس درس و تخصیص اعتباری افزون بر 71 میلیارد ریال از اقدامات اجتماعی بنیاد برکت در استان کردستان به شمار می‌رود.
1596
کد N1316739

وبگردی