آفتاب

شماره ۱۵ مجله بین‌الملل مهر منتشرشد/گفتگوبا مشاور امنیت ملی کارتر

شماره ۱۵ مجله بین‌الملل مهر منتشرشد/گفتگوبا مشاور امنیت ملی کارتر

شماره پانزدهم مجله بین الملل مهر در بخش های ایران در جهان، خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و آسیا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجله که به صورت دیجیتال منتشر می شود تلاش می کند به بررسی تحلیلی تازه ترین تحولات منطقه و جهان بپردازد و روند تحولات را در قالب گزارش و گفتگو مورد بررسی قرار دهد.

گفتگو با پروفسور «گری سیک» مشاور امنیت ملی کارتر رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این شماره مجله بین الملل مهر منعکس شده است.

گفتگو با «آرتور سایر» معاون سابق شورای روابط خارجی شیکاگو، گفتگو با «محمود القماطی» معاون شورای سیاسی حزب الله لبنان، گفتگو با «گری سیک» مشاور امنیت ملی کارتر و اهمیت استراتژیک بندر چابهار از جمله مطالبی هستند که در این شماره مجله بین الملل مهر منتشر شده اند.

گفتگو با نوام چامسکی نظریه پرداز آمریکایی، کارشکنی ریاض در مسیر حج ایرانیان، گفتگو با «ریچارد مورفی» سفیر پیشین آمریکا در عربستان و سوابق مبارزاتی و علمی شیخ عیسی قاسم در بخش خاورمیانه مجله قابل دسترسی است.

بزرگترین چالش اروپا پس از دوران جنگ سرد، ترامپ نماد جوکهای زشت نژادپرستانه است، نبرد ایدئولوژیک در قلب سیستم سیاسی فرانسه وشرایط مبهم اقتصادی در اروپا و انگلیس از جمله موضوعاتی هستند که در بخش اروپا این شماره از نشریه مورد اهتمام قرار گرفته اند.

در بخش آسیای این شماره از مجله می خوانیم: حکمتیار مأمور پیاده سازی اهداف آل سعود در افغانستان؛ نگرانی پاکستان از سفر نخست وزیر هند به آمریکا؛ گفتگو با «بارت کرند» عضو سابق شورای امنیت ملی هند؛ و اجلاس گروه ۷ و راهبردهای فضای مجازی.

گفتگو با «محمود منشی پوری» استاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا، گفتگو با «نوئل پارکر» استاد دانشگاه کپنهاک دانمارک، تصمیم دشوار اوباما در افغانستان و گفتگو با «رابرت بینینا چویلی» استاد دانشگاه کلمبیا آمریکا از جمله موضوعاتی هستند که در بخش آمریکا این شماره مجله بین الملل مهر منعکس شده اند.

با توجه به اینکه این مجله سیر تحولات نظامهای منطقه ای و نظام بین الملل را در قالب گفتگو و گزارش گردآوری کرده است می تواند فهم خوبی در روند تحولات چه از حیث خبری و چه تحلیلی به دست دهد.

جهت دریافت شماره پانزدهم مجله بین الملل مهر اینجا کلیک کنید.

کد N1316381

وبگردی