آفتاب

گفت وگوهای یمن در کویت دو ماه دیگر تمدید شد

گفت وگوهای یمن در کویت دو ماه دیگر تمدید شد

تهران- ایرنا- منابع دیپلماتیک از تمدید گفت وگوهای یمن در کویت به مدت دو ماه دیگر به منظور نزدیک کردن دیدگاههای دو هیات مذاکره کننده خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری الیمن الان، درپی سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به کویت وتلاش های بین المللی برای جلوگیری از شکست مذاکرات وبه بن بست رسیدن آن، گفت وگو ها به مدت دو ماه دیگر تمدید شد تا طرفین به راه حلی فراگیر برای خروج یمن از بحران دست یابند.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل شب گذشته برای کمک به نجات گفت وگوهای یمنی که شکست آن انتظار می رفت ٬وارد کویت شد.
امید می رود با تمدید این مهلت طی دوماه آینده ،طرفین با حل اختلافات خود به راه حل فراگیر مورد پذیرش خود دست یابند.
قرار است بان کی مون عصر امروز به طور جداگانه با هر یک از هیات های صنعا و ریاض واسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن دیدار وگفت وگو و دو طرف را به تداوم گفت وگوها تشویق کند ونقشه بین المللی راه حل بحران ارائه شود.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در جلسه عصر امروز پس از اطلاع از آخرین نتائج گفت وگوها ٬بر ضرورت تشویق دو طرف به خروج از بحران جهت تثبیت آتش بس وتکمیل اعتماد سازی تاکید می کند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته٬ حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
خاورم ** 1453**2041**
کد N1316354

وبگردی