آفتاب

55کشته نتیجه درگیری نیروهای عبدربه منصور هادی و انصارالله یمن

55کشته نتیجه درگیری نیروهای عبدربه منصور هادی و انصارالله یمن

تهران – ایرنا- درگیری دو روز گذشته در یمن بین نیروهای وفادار به عبدربه هادی منصور رئیس جمهوری مستعفی این کشور و انصار الله یمن منجر به کشته شدن دستکم 55 نفر شد.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، مقام های امنیتی یمنی افزودند: در درگیری روز گذشته در استان های تعز، بیضاء و مأرب یمن 70 تن نیز زخمی شدند.
علی عبدالله صالح دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که، دولتِ معاون خود یعنی عبدربه منصور هادی را قبول ندارد.
وی در ادامه گفت: ما حتی اگر این جنگ دهها سال هم به طول بیانجامد٬ هرگز برای گفت وگو به ریاض نخواهیم رفت، بلکه این سعودی ها هستند که باید برای رسیدن به صلح٬ به کویت، عمان، الجزایر یا سازمان ملل و با مشارکت روسیه و آمریکا بر سر میز مذاکره بنشینند و قطعا هرگز توافقنامه صلحی در ریاض به امضا نخواهد رسید.
این درحالی است که چند روز پیش نیروهای انصارالله یمن کنترل جبل الجالس مهمترین موضع نظامی مزدوران عربستانی طرفدار عبدربه هادی منصور رئیس جمهوری مستعفی را در چهار کیلومتری پایگاه نظامی العند در جنوب این کشور به دست گرفتند.
حمله عربستان به یمن وارد دومین سال خود شد، اما در این مدت، ریاض نه تنها نتوانسته است به اهداف مورد انتظار خود دست یابد، بلکه شاهد تلفات زیاد نیروهایش بوده است.
در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد: با وجود آن که دو ماه از عملیات آتش بس شکننده در یمن می گذرد، غیر نظامیان این کشور هم چنان با پیامدهای خانمانسوز جنگ دست به گریبانند.
خاورم**9363**1144
کد N1316350

وبگردی