آفتاب

وزارت خارجه سودان: برگزیت نشان پایبندی انگلیس به دمکراسی است

وزارت خارجه سودان: برگزیت نشان پایبندی انگلیس به دمکراسی است

تهران – ایرنا – «علی الصادق» سخنگوی وزارت خارجه سودان اعلام کرد: نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) نشان پایبندی این کشور به دمکراسی است.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ از خارطوم، «علی الصادق» سخنگوی وزارت خارجه سودان افزود: روابط سودان با انگلیس تحت تاثیر برگزیت قرار نمی گیرد.
«الصادق» تاکید کرد: به رغم گرم نبودن روابط دو کشور در دو دهه گذشته، انتظار داریم برگزیت تاثیری بر روابط عمیق و تاریخی انگلیس و سودان بر جا نگذارد.
در جریان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه گذشته برگزار و بامداد روز جمعه نتیجه آن اعلام شد، موافقان برگزیت 17 میلیون و 410 هزار و 742 رأی و مخالفان برگزیت 16‌میلیون و 141 هزار و 241 رأی آورده‌اند.
واکنش‌ها به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و شمار زیادی از مقامات کشورهای متعدد در نقاط مختلف جهان آن را 'یک شوک و فاجعه اقتصادی' توصیف کرده اند.
«الصادق» در عین حال تصریح کرد: سودان در صورت مشاهده اراده سیاسی در طرف انگلیسی، خواهان توسعه و بهبود روابط با انگلیس است.
این در حالی است که به گزارش خبرگزاری شینهوآ از خارطوم، وزارت خارجه سودان اعلام کرده بود که با وجود همکاری با مجامع بین المللی و نیز کشور آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، باز هم نام سودان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفت که این امر نشان از رفتار غیرمسئولانه آمریکا دارد.
آمریکا از سال 1993 سودان را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و از سال 1997 تا به امروز، کشور سودان در فهرست تحریم این کشور قرار دارد.
جمهوری سودان کشوری در شمال قاره آفریقا و پایتخت آن خارطوم است. سودان حدود۳1 میلیون نفر جمعیت دارد.
خاورم**9377**1144
کد N1316337

وبگردی