آفتاب

فعال سیاسی:لازمه نظارت احزاب، رعایت اخلاق اسلامی است

فعال سیاسی:لازمه نظارت احزاب، رعایت اخلاق اسلامی است

قم- ایرنا- عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قم گفت: احزاب به عنوان ناظران دستگاه های اجرایی و چشمان بیدار جامعه، اگر بخواهند در مراودات و معادلات سیاسی موفق عمل کنند باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ربیع الله کمری روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: لازمه نظارت، اخلاق است و احزاب بدون رعایت اخلاق اسلامی نمی توانند فرآیند خوبی به نمایش بگذارند.
این فعال سیاسی گفت: اقتضای زندگی انسان در فضای اجتماعی و سیاسی، رعایت اخلاقیات و منشورهای اخلاقی است و رئیس جمهوری نیز با الگوگیری از مباحث دینی مساله اخلاق حزبی را مورد تاکید قرار دادند.
وی یادآورشد: اخلاق مداری و رعایت اخلاق یکی از توصیه های دین مبین اسلام است به گونه ای که پیامبر بزرگ اسلام (ص) هدف از رسالت و بعثت خود را نشر اخلاق اسلامی و اخلاقی می داند، بنابراین رعایت اخلاق از مسائل اولیه دین مبین اسلام است.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: احزاب سیاسی نباید از حدود و ثغوری که شرع مقدس برای آنها معین کرده، خارج شوند و اقدام به تهمت زدن، فرافکنی، نشر غیرواقعی مطالب و سیاه نمایی علیه مسئولان کنند.
کمری بیان داشت: متاسفانه برخی احزاب سیاسی به خاطر پیشبرد هدف های خود، گاهی چیزهای کوچک را بزرگ و در مقابل نسبت به بسیاری از تخلف های بزرگ، چشم پوشی می کنند و این اخلاقی نیست.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان قم افزود: همراهی و همدلی احزاب می تواند بازوان محکمی برای دستگاه های اجرایی باشد.
کمری گفت: احزاب در داخل جامعه با مردم مرتبط هستند و با شناسایی مشکلات و انتقال آنها به دستگاه های اجرایی، می توانند مشاوران خوبی برای دولت و مسئولان نظام باشند.
رئیس جمهوری هفته گذشته در ضیافت افطار فعالان سیاسی کشور گفت: همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکل های کشور، 40 سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنند.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی ،با بیان این که پهلوانی را در زندگی سیاسی نیز نباید از یاد ببریم، گفت: باید در مسیر اجماع سازی گام برداریم و در قالب رقابت سالم سیاسی از میزان اختلافات احتمالی بکاهیم.
روحانی از نمایندگان فعالان سیاسی خواست ماهانه نشستی را برگزار کنند و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسائل و معضلات اصلی کشور بپردازند.
7401/ 6133/1042
کد N1315948

وبگردی