آفتاب

آئین بیرق کشان علوی در بابل برگزار شد

آئین بیرق کشان علوی در بابل برگزار شد

ساری - ایرنا - آئین معنوی بیرق کشان علوی شنبه شب همزمان با بیستم ماه مبارک رمضان و در آستانه سالروز شهادت امام علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در بابل برگزار شد.

بیرق کشان آئینی است که در سال های اخیر در آستانه سالروز شهادت امام اول شیعیان علی (ع) و همچنین محرم و بعضی دیگر از مناسبت های مذهبی در شهرستان بابل برگزار می شود.
بیرق کشان علوی امشب «شنبه شب » از میدان ولایت تا آستانه امام زاده قاسم (ع) بابل برگزار شد و جوانان بابلی با در دست داشتن بیرق های سبز ، سفید و سیاه و کودکان نیز با در دست داشتن شمع های روشن و فریاد ' یا علی یاعلی' (ع) ، عشق و ارادت خودشان را به امام اول شیعیان جهان ابراز کردند.
در این مراسم همچنین سنت ' دمام زنی جنوبی ' ، سینه زنی و نوحه خوانی انجام و با همراهی شهروندان مواجه شد.
' محمد پریدل ' مسئول مراسم بیرق کشان بابل در حاشیه این آئین معنوی به خبرنگار ایرنا گفت : مراسم بیرق کشان قدمت سه ساله در بابل دارد و امسال چهارمین سالی است که برگزار می شود.
وی افزود : امسال همچنین برای برگزاری این آئین در ایام شهادت امام رضا (ع) ، شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و اول ماه محرم الحرام برنامه ریزی شده است .
مسئول کانون فرهنگی مذهبی ' زلال ' بابل که برگزار کننده مراسم بیرق کشان علوی است ، هدف از برگزاری آن را احیاء شعائر مذهبی و فضا سازی شهر در ایام سوگواری های مذهبی برشمرد .
وی گفت : مراسم چهارگانه بیرق کشی با عنوان بیرق کشان علوی برای سالگرد شهادت امام علی (ع) ، عاشورای حسینی در ماه محرم ، دهه فاطمیه برای سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) و آئین رضوی به مناسبت شهادت امام هشتم (ع) برگزار می شود.
او افزود : کانون فرهنگی مذهبی زلال بابل که این مراسم را برگزار می کند ، از سال 87 فعالیتش را آغاز کرده است .
7328/1654 **شبس 1488 **
کد N1315236

وبگردی