آفتاب

آغاز عملیات استراتژیک درحلب

آغاز عملیات استراتژیک درحلب

«دفاع از حلب، دفاع از دمشق، لبنان، عراق و اردن است.»؛ ساعاتی پس از آنکه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله این جمله را در مراسم چهلمین روز شهادت مصطفی بدر‌الدین، فرمانده ارشد این جنبش گفت، ارتش سوریه با همراهی نیروهای مقاومت عملیات گسترده‌ای را در غرب شهر حلب با هدف ضربه‌نهایی به گروه‌های تروریستی در این منطقه آغاز کردند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه ارتش سوريه با حمايت هوايي روسيه و همچنين همراهي نيروهاي مقاومت در تلاش براي پاكسازي كامل غرب شهر حلب از تروريست‌ها در اين عمليات گسترده هستند. سيدحسن نصرالله در سخنراني عصر جمعه خود نبرد در حلب را جنگي بسيار استراتژيك توصيف كرد. چند ساعت پس از اين سخنراني و از ساعت 12نيمه‌شب به وقت محلي جنگنده‌ها عمليات وسيعي را عليه مواضع تروريست‌ها در مناطق «بني‌زيد، الليرمون و كفرحمره» واقع در غرب شهر حلب شروع كردند كه عقب‌نشيني تروريست‌ها را به‌دنبال داشت. رسانه‌هاي سوريه اعلام كرده‌اند كه در اين عمليات گسترده تعداد زيادي از نيروهاي تروريستي در مزارع الملاح و مسير الكاستيلو و شهر حريتان و منطقه الليرمون در حومه شمالي حلب كشته شدند.

نيروي هوايي ارتش سوريه همچنين مقرهاي نيروهاي تروريستي در محله بني‌زيد در شهر حلب را هدف قرار داد. محورهاي اصلي اين عمليات گسترده كه باحضور پررنگ‌ نيروهاي مقاومت همراه است از مناطق، جمعيه‌الزهراء، الليرمون، السكن الشبابي، بني‌زيد و الخالديه در غرب شهر حلب است.

پيروزي در حلب در واقع سرنوشت جنگ با گروه‌هاي تروريستي در سوريه را رقم مي‌زند و به همين‌خاطر اهميت استراتژيك دارد. محور مرزي تركيه رگ حيات گروه‌هاي تروريستي حاضر در سوريه به‌حساب مي‌آيد و به همين‌خاطر پيشروي ارتش سوريه و شكست تروريست‌ها در اين منطقه مي‌تواند راه نفس كشيدن تروريست‌ها را ببندد.

مناطق بني‌زيد، كفرحمره، الخالديه، پيرامون جمعيه‌الزهراء و الليرمون كه در مسير جاده مهم و راهبردي «الكاستيلو» قرار دارند روز گذشته، به‌شدت توسط جنگنده‌ها بمباران شدند. اين مناطق تنها راه ارسال تجهيزات و نيرو توسط تروريست‌ها به درون شهر به‌حساب مي‌آيند. نيروهاي گروه‌هاي تروريستي جبهه النصره و احرارالشام بخش‌هايي از شهر حلب را دراختيار دارند.

با پيشروي‌هاي جديد در حلب، گروه‌هاي تروريستي طي روزهاي گذشته سعي در شايعه‌سازي درباره تلفات سنگين نيروهاي مقاومت داشته‌اند. سيدحسن نصرالله اما در سخنراني خود با رد اين شايعات اعلام كرد كه تلفات حزب‌الله در حلب 26شهيد، يك اسير و يك مفقود بوده است. وي در مقابل از كشته شدن 617نفر از نيروهاي تروريستي در حلب خبر داد. او گفت: رها كردن حلب اعطاي فرصت جديدي به طرح آمريكايي- سعودي - تكفيري براي محقق كردن يك پيروزي بزرگ در سوريه بود و همه موفقيت‌هاي گذشته مقاومت را تهديد مي‌كرد.

کد N1315059

وبگردی