آفتاب
دوومیدانی کسب سهمdه المپیکY

دو طلا و یک نقره برای دوندگان سرعتی ایران/ هاشمی به سهمیه نرسید!

دو طلا و یک نقره برای دوندگان سرعتی ایران/ هاشمی به سهمیه نرسید!

دوندگان سرعتی ایران در نخستین روز از رقابتهای دوومیدانی جام کازانف به دو مدال طلا و یک نقره دست پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین روز از رقابت های دو ومیدانی جام کازانف قزاقستان و در ماده ی دو ۱۰۰ متر رضا قاسمی با ثبت زمان ۱۰:۲۷ ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت. علی خدیور نیز در همین رشته با ثبت زمان ۱۰:۴۰ ثانیه نایب قهرمان شد. حد نصاب مورد نیاز برای کسب سهمیه المپیک در این ماده ۱۰:۱۶ است که ایران قبلا توسط قاسمی و تفتیان سهمیه این ماده را بدست آورده است.

همچنین سجاد هاشمی در ماده دو ۴۰۰ متر اگرچه موفق شد با ثبت زمان ۴۶:۲۲ ثانیه صاحب عنوان قهرمانی شود اما با توجه به حد نصاب ۴۵:۴۰ برای کسب سهمیه المپیک وی از راهیابی به المپیک ریو بازماند.

رضا مقدم (پرتاب چکش)، مریم طوسی (۲۰۰متر)، رضا قاسمی (۱۰۰متر و ۲۰۰ متر)، علی خدیور ( ۲۰۰ متر)، سجاد هاشمی (۴۰۰ متر)، مصطفی ابراهیمی (۸۰۰ متر)، کیوان قنبرزاده ( پرش ارتفاع)، محمدرضا وظیفه دوست (پرش ارتفاع)، محمد ارزنده (پرش طول)، سبحان طاهرخانی (پرش طول)، محمد و محمود صمیمی (پرتاب دیسک)، سجاد مرادی(۸۰۰ متر) و لیلا رجبی (پرتاب وزنه) ۱۴ ورزشکاری هستند که به این رقابت ها اعزام شده اند.

دو و میدانی کاران کشورمان تاکنون موفق شده اند ۷ سهمیه حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کنند و در این مسابقات نیز می توانند با رسیدن به حدنصاب های ورودی المپیک، به تعداد سهمیه های کشورمان بیفزایند.

کد N1314860

وبگردی