آفتاب
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک :

حوزه سردفتری اسناد رسمی نیازمند تحول کیفی است

حوزه سردفتری اسناد رسمی نیازمند تحول کیفی است

تهران -ایرنا -معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حوزه سردفتری اسناد رسمی نیازمند تحول کیفی جهت دستیابی به جایگاهی شایسته تر است.

احمد تویسرکانی روز شنبه در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه در آیین معرفی اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مرکز افزود: اقدامات مهم و ارزشمند سازمان ثبت منجر به تولید آمارهای پایه ای شده که می تواند مبنای بسیاری از تصمیم گیری های مهم باشد و لذا این بخش نیز باید متناسب با اقتضائات جامعه، تحول پیدا کند.
وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی گفت :ما نیازمند جدی به توسعه ثبت رسمی در کشور هستیم و این معنا همواره مورد تاکید بوده و خوشبختانه در ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری در تدوین سیاست های برنامه ششم توسعه نیز در بند 67 به شکل جدی مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: بدیهی است توسعه جامعه، افزایش جمعیت و خواسته مردم اقتضاء می کند که نظامات اداری جدیدی بوجود آید که کمتر موجب تولید دعاوی و بی نظمی در جامعه شود.
وی با اشاره به قدمت نظام سردفتری کشور ،گفت: نسبت به گذشته نیازمندی ها و توقعات جامعه بسیار متفاوت شده و امروز دیگر نمی توانیم با شیوه های چند دهه قبل در نظام اداری به مردم خدمت ارائه کنیم.
تویسرکانی افزود: خوشبختانه در همه بخش های خدمات رسانی در سازمان ثبت این تحولات شروع شده و تا کنون راه بسیار طولانی و سنگینی را طی کرده ایم و در این مسیر بسیاری تصور می کردند که شاید ساماندهی این سازمان قدیمی با روش های نوین اصلا مقدور نباشد که به شکر خدا این مهم محقق شد و امروز این اعتماد بین مردم و سازمان ثبت ایجاد شده است.
وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی سابقه فعالیت های مجموعه سردفتری و تبدیل سوابق آنها به شیوه های نوین نگهداری اسناد، گفت: سوابقی که محصول فعالیت این دفاتر است نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبتی و صدها هزار دفتر اسناد است .
تویسرکانی خاطر نشان کرد: باید هرچه زودتر با یک همت و همگرایی این امر در مقطع زمانی مشخص از شیوه سنتی به شیوه نوین تغییر پیدا کند ،همانگونه که نظیر این کار با موفقیت در ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور محقق شده و امروز در ثبت و ضبط سوابق از مجموعه نرم افزارها و سیستم های مناسبی که مطابق با فنآوری های روز است برخوردار شده ایم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد : در آینده نزدیک نیازمندیم همه افرادی که سند مالکیت دفترچه ای در اختیار دارند به تدریج سوابق آنها بررسی و سند تک برگی جدید برای آنها صادر شود و مراحل اولیه این کار از طریق ایجاد یک پورتال با ثبت سوابق هویتی و مالکیتی مردم از سوی آنها صورت خواهد گرفت.
وی خطاب به اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: نهاد سردفتری نهادی است که کار حاکمیتی انجام می دهد و خدمات آن مورد تائید حاکمیت است چرا که اسناد صادره در این دفاتر مانند رای مرجع قضایی لازم الاجراست و بنابر این باید ملتزم به رعایت مقررات تخصصی حقوقی، رفتاری و فرهنگی و ملزم به رعایت دقیق هنجارها در این دفاتر بود.
بررسی هرچه سریع تر ساز و کارهای لازم جهت اسکن سوابق و ایجاد آرشیو الکترونیکی سوابق در دفاتر اسناد رسمی، لزوم برخورداری از انگیزه معنوی برای خدمت به جامعه، پرهیز از بوروکراسی و ضرورت کاهش هزینه ها ، رعایت دقیق شئون اخلاقی و حجاب در دفاتر و جلب مشارکت عمومی جامعه سردفتری در سراسر کشور و کمک به تشکیل کانون های استانی از دیگر توصیه های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران بود.
در این مراسم محمد مهدی انجم شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ارائه داد.
دشتی اردکانی، عظیمیان، جمشیدی، جلیلیان، خندانی، ناظمی، هاشمی بافقی، منشی، اسکندری و جلیلوند اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران هستند که امروز معرفی شدند.
اجتمام**2181 ** 1569
کد N1314662

وبگردی