آفتاب

آغاز اکران تابستانی با تعطیلی

آغاز اکران تابستانی با تعطیلی

یکی از استثنایی‌ترین بهارهای سینمای ایران با شکستن تمام رکوردهای فروش سرانجام به پایان رسید و تابستان در شرایطی آغاز شد که سینماها به‌دلیل فرارسیدن شب‌های قدر، چند روز تعطیل هستند.

 هفته گذشته يك فيلم تازه روي پرده رفت و چهارشنبه آينده با افزوده شدن چند فيلم ديگر، اكران تابستان95رسما كليد مي‌خورد.

  • آغاز اكران دختر

نمايش عمومي «دختر» در شرايطي در سينماهاي آزاد آغاز شده كه فيلم تازه سيدرضا ميركريمي هنوز سينماي سرگروه را در اختيار ندارد. مريلا زارعي، فرهاد اصلاني، شاهرخ فروتنيان و ماهور الوند (فرزند سيروس الوند) بازيگران اصلي دختر هستند كه در سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر نامزد كسب 7سيمرغ بلورين بود و در نهايت جايزه بهترين موسيقي متن را براي محمدرضا عليقلي به ارمغان آورد. تازه‌ترين تجربه كارگرداني مديرعامل خانه سينما و دبير جشنواره جهاني فيلم فجر در 10سينما در تهران روي پرده رفته و در مدت 2روز 50ميليون تومان فروخته است.

  • باركد همچنان پرفروش

«باركد» مصطفي كيايي پرفروش‌ترين فيلم اكران‌ماه رمضان است كه در 16روز در تهران يك ميليارد و 470ميليون تومان و 550ميليون تومان در شهرستان‌ها فروخته است. اين فيلم 68سينما در سراسر ايران دراختيار دارد. «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان هم در 17روز اكران در مجموع 510ميليون تومان فروخته و با داشتن 23سالن در تهران و 20سالن در شهرستان، به نمايش عمومي خود ادامه مي‌دهد.

  • در انتظار زاپاس و دراكولا

«رسوايي2» مسعود ده‌نمكي ديگر فيلم روي پرده است كه 45سينما در اختيار دارد و فروش آن به رقم 2ميليارد و 620ميليون تومان رسيده است. قرار است «زاپاس» برزو نيك‌نژاد از 9تير در گروه استقلال جايگزين رسوايي2 شود. «دراكولا» رضا عطاران هم منتظر پايان نمايش «يك دزدي عاشقانه» اميرشهاب رضويان است تا در گروه كورش روي پرده برود. «آااادت نمي‌كنيم» ابراهيم ابراهيميان با وجود يك هفته توقف اكران، حدود يك ميليارد تومان در تهران و شهرستان فروخته و فروش يك دزدي عاشقانه به يك ميليارد و 350ميليون تومان رسيده است.

  • تعطيلي شب‌هاي قدر

براساس تصميم شوراي صنفي نمايش، قرارداد فيلم‌هاي سينمايي «ناردون» به كارگرداني فريدون حسن‌پور بعد از باركد در گروه آزاد و «امكان مينا» كمال تبريزي بعد از ايستاده در غبار بسته شد. در شب‌هاي قدر، سينماهاي سراسر ايران روزهاي 5و 7تيرماه تعطيل هستند و در روز 6تير هم تا ساعت 19فعاليت مي‌كنند. گرچه ايستاده در غبار قرار بود روز گذشته با وجود تعطيل‌شدن سينماها، در 2پرديس كورش و شهدا تا نيمه‌شب براي علاقه‌مندان به‌نمايش درآيد كه منتفي شد.

کد N1313500

وبگردی