آفتاب

لوپن، ضمن ستایش همه پرسی انگلیس، خواستارخروج فرانسه ازاتحادیه اروپاشد

لوپن، ضمن ستایش همه پرسی انگلیس، خواستارخروج فرانسه ازاتحادیه اروپاشد

تهران - ایرنا - ژان ماری لوپن رهبر راست افراطی فرانسه روز جمعه ضمن ستایش نتیجه همه پرسی (برگزیت) انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، خواستار برگزاری همه پرسی مشابه در فرانسه برای خروج کشورش از این اتحادیه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: 'پیروزی برای آزادی' شعاری بود که من سالها سر دادم و این بار نیز معتقدم مردم فرانسه و اتحادیه اروپا باید برای برگزاری یک همه پرسی مشابه انگلیس، این پیروزی را هرچه زودتر محقق سازند.
لوپن که از مخالفان سرسخت ورود مهاجران به اتحادیه اروپا و کشورش هست، کشورهای عضو اتحادیه را متهم کرد به اینکه با قبول مهاجران و پناهجویان، این اتحادیه را با بحران مزمن بیکاری، قاچاق انسان و فعالیت تروریست ها مواجه کرده است.
وی اتحادیه اروپا را متهم به قبول یک 'شکست دمکراتیک' کرد و از مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست همچون انگلیسی ها برای خروج کشورشان از این اتحادیه رای دهند.
این رهبر راست افراطی فرانسه هفته گذشته در یک همایش حزبی در وین پایتخت اتریش اعلام کرد که فرانسه بیش از انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا دلیل داشته و دارد، لذا باید هرچه سریعتر آن دلایل را اقامه کرده و برای خروج فوری از اتحادیه قیام کند.
آساق**1378**1565
کد N1312910

وبگردی