آفتاب
محور گفت وگوهای ظریف و عریب؛

بررسی روابط سیاسی و پارلمانی و تبیین جایگاه مجالس ایران و هلند

بررسی روابط سیاسی و پارلمانی و تبیین جایگاه مجالس ایران و هلند

لاهه- ایرنا- بررسی روابط سیاسی و پارلمانی و تبیین جایگاه مجالس ایران و هلند در نظام سیاسی دو کشور عمده محورهای گفت وگوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خدیجه عریب رئیس مجلس نمایندگان هلند را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مقصد بعدی ظریف در سومین سفر اروپایی اش، هلند بود که برنامه های این سفر از حضور در جمع کارکنان سفارت ایران و نمایندگان سایر نهادهای ایرانی مستقر در لاهه آغاز شد.
همچنین نخستین دیدار رسمی ظریف با عریبه رئیس مجلس نمایندگان هلند بود که بررسی روابط سیاسی و پارلمانی و تبیین جایگاه مجالس ایران و هلند در نظام سیاسی دو کشور عمده محورهای گفت و گوی دو طرف را تشکیل می داد.
سفر ظریف به هلند دو روزه است و امروز همانند پاریس روز پرکاری خواهد داشت.
وزیر خارجه ایران همچنین در آمستردام با برت کوئندرس وزیر خارجه هلند دیداری خواهد داشت.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان مقصد آخر دور سوم سفرهای خود را ازبکستان تعیین کرده است که در این سفر علاوه بر دیدار با مقام‌های ازبک در تاشکند، در اجلاس همکاری شانگهای سخنرانی خواهد کرد.
سازمان همکاری شانگهای، سازمانی میان ‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده ‌است. این سازمان در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد.
نقش اصلی و تعیین کننده در سازمان شانگهای را چین و روسیه تشکیل می‌دهند.
علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال 2004 و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال 2012 به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.
سیام**6084**1497**1834
کد N1312179

وبگردی