آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

برابری تجارت مواد مخدر با نفت و صنعت توریسم فاجعه است

برابری تجارت مواد مخدر با نفت و صنعت توریسم فاجعه است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجارت مواد مخدر امروزه با نفت و صنعت توریسم برابری می کند و این خود یک فاجعه برای بشریت محسوب می شود.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در زاهدان اظهار داشت: 600 میلیون دلار درآمد سالیانه قاچاقچیان از طریق فروش مواد مخدر است که این موضوع بسیار نگران کننده است.
وی بیان کرد: مسئولان باید به سمت اجتماعی کردن کار مبارزه با مواد مخدر پیش بروند و در این راه از تمام ظرفیت های ملی استفاده کنند.
وی ادامه داد: چشم خود را در مقابل آسیب های اجتماعی اگر ببندیم فاجعه به بار می آید و در این راه همه باید هوشیار باشیم.
وی بیان کرد: انسان باید خود را در موضعی ببیند که چراغ راه بقیه افراد جامعه باشد و به آنان نقش متفاوت اجتماعی بدهد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افسردگی در جامعه با برگزاری آیین های فرهنگی شاد از بین می رود و دستگاهای فرهنگی باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.
هاشمی با انتقاد از لغو کنسرت شهرام ناظری آن را دور از ادب و شخصیت انسانی دانست و گفت: کسی که می خواهد شعر مولانا را با آواز بخواند و شادی را در بین جامعه رواج دهد حق نداریم جلوی این چنین فعالیت هایی را بگیریم.
وی خاطر نشان کرد: نباید در مقابل شادمانی مردم موضع گیری کنیم و نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت باشیم.
وی ادامه داد: اگر راه را در نشاط ببندیم همه چیز در زیر زمین شکل می گیرد و این برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی به بخش آسیب های اجتماعی که در جامعه رواج یافته است ورود پیدا کنند زیرا سطحی نگری نمی تواند درمان کننده عمق آسیب های اجتماعی باشد.
هاشمی خاطر نشان کرد: توان ملی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر به کار گیری شود تا بتوانیم در این راه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.
وی افزود: به جوشش مردمی در جامعه نیاز داریم تا با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کنیم و در این راه باید از مشارکت مردمی بهترین استفاده شود.
وی بیان کرد: انگیزه مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است به طوری که در سه ماه نخست امسال 3 برابر عملکرد یکسال اخیر مواد مخدر کشف شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت فرهنگی جامعه را در امر مبارزه با مواد مخدر باید بکارگیری کنیم تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
هاشمی با تقدیر از دستگاه های فعال در نجات معتادان گفت: با افتخار می گویم در کنار همه کارهای انجام شده در این استان که من به آن عشق می ورزم، تلاش موفقیت آمیز برای نجات بیش از 100 نوجوان از دام اعتیاد قابل تقدیر است و این قبیل اقدامات را زنده کردن جان دو باره
این نوجوانان می دانم.
در این همایش 2 خانواده شهید و هفت نفر از تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.
3213 / 6081/ 1257
کد N1309265

وبگردی