آفتاب
استمرار پیگیری مهر؛

جلسه ویژه برای بررسی وضعیت پرداخت وام ازدواج/ استاندار ورود کرد

جلسه ویژه برای بررسی وضعیت پرداخت وام ازدواج/ استاندار ورود کرد

خرم آباد - پس از انتشار گزارش خبرگزاری مهر در مورد وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و انتقادات نماینده ولی فقیه در لرستان، جلسه ویژه برای بررسی این مشکل از سوی استاندار لرستان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج در استان لرستان که پس از رسانه ای شدن در خبرگزاری مهر، از سوی آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های این هفته نماز جمعه مورد انتقاد قرار گرفت موجب ورود استاندار لرستان برای بررسی این مشکل شد.

در این راستا مقرر شده که جلسه ویژه رسیدگی به پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با حضور بانک ها، امروز یکشنبه در دفتر استاندار لرستان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد جمعه گذشته در حاشیه خطبه های نماز جمعه در سخنانی گفته بود: دریافت حقوق های چند صد میلیونی یک نفر هوش را از سر انسان می برد و انسان نمی تواند درک کند که ۱۵۰ میلیون یا ۲۲۰ میلیون تومان یک نفر دریافت کند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اگر کارگری یک عمر کار کند باز هم حقوق او به اندازه یک ماه این مدیر عامل بانک نیست بیان داشت: این میزان حقوق از پول و پس انداز مردم بوده است و این در حالیست که داد بانک ها در مورد وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی جوانان بلند شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با طرح این سوال که آیا برای ما زننده نیست که ۱۱ هزار زوج جوان در استان لرستان پشت نوبت وام ازدواج قرار دارند؟ تصریح کرد: آیا این سیره و شیوه اهل بیت است؟

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه برای یک جامعه اسلامی درد آور است که زوج های جوان ما باید از هفت خوان رستم برای گرفتن وام ازدواج بگذرند اما یک نفر ۳۰۰ میلیون تومان وام آن هم با سود تنها چهار درصد بگیرد گفت: باید در پرداخت وام های ازدواج جوانان اقدامات لازم صورت گیرد چرا که با پرداخت این وام های ۱۰ میلیون تومانی جوانان ما ازدواج می کنند و پاک می مانند و آلوده به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی نمی شوند.

وی با بیان اینکه متوسط سن ازدواج در استان لرستان برای پسران ۲۸ سال و برای دختران به ۲۴ سال رسیده است تصریح کرد: آیا این دردناک نیست؟ جوانان ما در گرفتن وام های ازدواج مانده اند و این در حالیست که مشکلات دیگری مانند تامین مسکن، بیکاری و ... را نیز دارند.​

​این در حالیست که پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «هفت خوان دریافت وام ازدواج؛ ۱۱ هزار زوج لرستانی پشت نوبت ماندند» به اظهارات متناقض متولیان در زمینه روند پرداخت تسهیلات ازدواج در این استان پرداخته بود.

مدیر عامل شعب بانک ملی لرستان در تاریخ ۲۵ ام اردیبهشت ماه امسال از انتظار بیش از ۱۱ هزار زوج لرستانی برای دریافت وام ازدواج خبر داده بود.

بیژن مقدم که در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۹۴ زوج لرستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج در بانکهای مختلف لرستان ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تنها ۸۴۶ زوج این تسهیلات را دریافت کرده اند، گفت: این در حالیست که مابقی این زوج های لرستانی پشت نوبت دریافت این تسهیلات مانده اند.

مدیر عامل بانک ملی لرستان مجموع تسهیلات پرداخت شده در حوزه ازدواج را ۲۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان عنوان کرد.

مقدم با بیان اینکه بانک ملی ۵۰۷ فقره از مجموع تسهیلات این حوزه را پرداخت کرده است، گفت: در مجموع بانک ملی به تنهایی بیش از ۶۰ درصد تسهیلات ازدواج را در استان پرداخت کرده است.

کد N1305346

وبگردی