آفتاب
دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران:

بازنگری و تنقیح قوانین در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

بازنگری و تنقیح قوانین در حوزه آموزش و پرورش ضروری است

تهران- ایرنا - دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نسبت به بازنگری و تنقیح قوانین این حوزه توجه جدی شود.

عبدالرزاق موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی افزود: انتظار می رود با اولویت و به صورت جدی مسائل آموزش وپرورش و فرهنگیان، به ویژه وضعیت معیشت آنان مورد توجه قرارگیرد که هزینه این بی توجهی غیر قابل جبران است.
وی ادامه داد:فراکسیون فرهنگیان درپاسخ به مطالبات جامعه فرهنگی باقوت تشکیل و به کمک کیمسیون آموزش وتحقیقات و استفاده ازمشارکت فرهنگیان، راهکارهای اساسی اصلاح قوانین بررسی و در مسیر اصلاح و تصویب قرار گیرد.
دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران اضافه کرد: با توجه به اهمیت مشارکت معلمان دراصلاح نظام آموزشی و تعیین سرنوشت شغلی آنان، سازمان نظام معلمان به عنوان خواسته عمومی جامعه فرهنگی تاسیس شود.
موسوی ادامه داد: مبارزه با تبعیض و فساد و ایجاد زمینه رشد فضایل اخلاقی و تامین زندگی شایسته برای هر ایرانی ازاصول مهم قانون اساسی و وظایف دولت جمهوری اسلامی به مفهوم عام است و درسال های پس از انقلاب تاکنون در بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید شده است؛ لیکن متاسفانه همچنان شاهد آثار سوء این تبعیض، فساد و بداخلاقی در جامعه هستیم.
وی گفت: قابل توجه اینکه در بند 9 اصل 3 قانون اساسی بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه و در اصل 19، برخورداری ازحقوق و امتیازات مساوی برای همه و در اصل 20 برابری درمقابل قانون مورد توجه قانونگذار قرارگرفته است.
موسوی با اشاره به اینکه حق برخورداری ازآموزش وپرورش باکیفیت ومطلوب والبته رایگان ، ازحقوق بنیادین ملت است که در قانون اساسی برآن تصریح شده است، افزود: متاسفانه آموزش و پرورش، امروز بامشکلاتی جدی روبرو هست و علی رغم تمامی تلاش ها به دلیل تصمیمات مقطعی و سلیقه ای و فقدان نگاه همه جانبه به آن و شاید نبود اراده قوی، تغییر محسوس و قابل قبولی به ویژه درموضوع معیشت و منزلت معلمان صورت نگرفته است.
دبیر کل انجمن اسلامی معلمان ایران تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذاری نه در مرحله قانون گذاری و نه در بعد نظارت نتوانسته است در این زمینه، آنچنان که شایسته است به وظایف خود عمل کند.
موسوی توضیح داد: به عنوان نمونه می توان از قانون تعیین وظایف آموزش وپرورش نام برد که مبنای اداره آموزش وپروش است و در سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، لکن آیین نامه های آن تاکنون تهیه نشده است و مجلس و کمسیون آموزش وتحقیقات هم آن را مورد توجه قرار نداده اند و این خود نشانه روشنی برفقدان نظارت مجلس است.
وی با اشاره به اینکه البته این نگرانی جدی با عدم استقبال برخی از نمایندگان فرهنگی از عضویت در کیمسیون آموزش و تحقیقات وجود دارد که باز هم شاهد مظلومیت آموزش وپرورش باشیم، اضافه کرد:انجمن اسلامی معلمان ایران آمادگی خویش را برای هرگونه همکاری دراین زمینه اعلام می کند.
سیام ** 1053**1429
کد N1303328

وبگردی