آفتاب
دبیرکل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی است/احزاب نقش موثری در جهت توسعه ملی و پایدار کشور دارند

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی است/احزاب نقش موثری در جهت توسعه ملی و پایدار کشور دارند

تهران - ایرنا - دبیرکل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی گفت:احزاب کشور بایدبا مشارکت مردم و با همکاری دولت در نهادینه سازی نظام مشارکت سیاسی و مدیریت آن در جهت توسعه ملی و پایدار کشوربا یک انسجام ملی برنامه های خود را ارائه کنند.

هادی دوست طلب دیلمقانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص نقش احزاب در شرایط کنونی کشور افزود:احزاب می توانند با کسب علاقه مندی آحاد جامعه مسیر حرکت به سوی اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با یک همبستگی ملی توام با توسعه سازندگی ایران اسلامی با همگرایی تمام نهادهای حاکمیتی به مرحله اجرایی برسانند.
وی ادامه داد: بی تردید رشد و تعالی هر نظام و حاکمیت سیاسی و اجتماعی در سایه همبستگی ملی و مشارکت احاد مختلف جامعه میسر می شود.
دبیر کل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی اظهارداشت: ایجاد همبستگی ملی ناشی از عواملی همچون تعادل و هماهنگی بین خواستگاه های اجتماعی و سیاسی در سطح ملی بین حاکمیت و مردم بوده و عامل مقابل همگرایی ملی ، چند صدایی ها ، جدال و ستیز سیاسی در سطح حاکمیت که واگرایی ملی را به ارمغان خواهد داشت.
دیلمقانی همچنین گفت:در شرایط فعلی کشور که گفتمان های مختلف سیاسی با زوایای جریان های اصلی جامعه در حال شکل گیری است، اهمیت همبستگی ملی با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که همدلی و هم زبانی را عنوان دارد بایستی از طریق احزاب کشورمورد توجه قرار گیرد .
وی با یادآوری این که سیاست های اقتصاد مقاومتی که پایه ریزی زیرساخت توسعه پایدار و اقتدار ملی کشور را در بردارد، خاطرنشان کرد: بدون مشارکت ملی بین ملت و حاکمیت به آرمان های عالی ، اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده خود نخواهیم رسید.
دبیر کل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی افزود: احزاب و تشکل های سیاسی کشور با ایجاد یک همبستگی ملی بصورت ارگانیک با لحاظ معدل تمامی اعتقادات و اشتراکات گروه های جامعه را در جهت وفاق ملی با یک برنامه اجرایی و هم افزا با حاکمیت در کشور پیاده سازی کنند.
دیلمقانی ادامه داد: تا زمانی که سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مطالبه ملی در سطح آحاد گروه های جامعه شامل بخش صنعت ، بهداشت و کلیه حوزه های اقتصادی کشور با رویکرد توانمند سازی بخش اقتصاد غیر دولتی کشور به خود شکل اجرایی نگیرد کماکان این سیاست ها در کارگروه ها و بخش نامه های دولتی سردرگم خواهد بود .
وی افزود: دولت با اهتمامی که دارد با مشارکت خود احزاب ، نهادهای غیردولتی اقتصادی کشور و دانشگاه ها این سیاست ها را از بدنه اجرایی خود وارد لایه های اجرایی جامعه نماید و خود به عنوان سکاندارموضوع ، صرفا سیاستگذاری ونظارت کند .
دبیر کل سازمان توسعه سازندگی ایران اسلامی اضافه کرد: در سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت طرف حساب نظام نیست، در اجرای این اصل تمام نهادهای حاکمیتی و قوای نظام هر یک به سهم و مشارکت خود بایست دست اندکار و همراه دولت باشند .
سیام . 1053 ** 1336
کد N1303200

وبگردی