آفتاب

50 هکتار از مراتع پلدختر استان لرستان در آتش سوخت

50 هکتار از مراتع پلدختر استان لرستان در آتش سوخت

خرم آباد - ایرنا - دهیار روستای چم مهر پایین شهرستان پلدختراز توابع استان لرستان گفت: بر اثر آتش سوزی در کوه های بن بازه نزدیک به 50 هکتار از مراتع این روستا طعمه حریق شد و به کلی از بین رفت.

احمد بیرانوند اصل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر افزود:این آتش سوزی ساعت 30 دقیقه بامداد پنجشنبه هفته گذشته توسط فرد و یا افراد ناشناسی در منطقه بن بازه در کوه های علی پاشه و بن بازه و گوار سرخه روستای چم مهر از توابع شهرستان پلدختر به وقوع پیوست.
وی اضافه کرد: آتش سوزی در این منطقه با تلاش اهالی روستا و دهیاران و اعضای شورا با بیل ، خاک و شخم زدن دور آتش به وسیله تراکتور بعد از گذشت 10 ساعت مهار شد.
به گفته مسئولان منابع طبیعی لرستان علت وقوع 95درصد از آتش سوزی های جنگل ها و مراتع این استان عوامل انسانی و تنها 5درصد مربوط به عوامل طبیعی بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان لرستان نیز پیش از این گفته بود که بر اساس استانداردهای جهانی برای هر یک هزار هکتار جنگل یک نیروی کارشناس حافظ منابع طبیعی و در ایران برای هر 13 هزار هکتار و در استان لرستان برای هر 27 هزار هکتار یک کارشناس نیرو وجود دارد که به همین دلیل کمبود نیرو موجب بروز مشکلات فراوانی برای عرصه ها و منابع طبیعی استان شده است.
7272/6060
کد N1303120

وبگردی