آفتاب

حضور مقامات بوسنی و هرزگوین در افطاری ایران در سارایوو

حضور مقامات بوسنی و هرزگوین در افطاری ایران در سارایوو

بلگراد-ایرنا- رئیس شورای ریاست جمهوری و جمعی از مقامات سیاسی، ،فرهنگی و مذهبی بوسنی و هرزگوین در ضیافت افطاری که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، «باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری، «شفیق جعفروویچ» عضوشورای ریاست مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین، «رامیز سالگیچ» معاون رئیس جمهوری صربسکا، سفرای کشورهای اسلامی مقیم سارایوو و تنی از شخصیت های سیاسی، مذهبی و اقتصادی این کشور که از طرف سفارت کشورمان برنامه ریزی شده بود، حضور داشتند.
در این مراسم اعضای سفارت، رایزنی فرهنگی،این سینا و دیگر نهادهای ایرانی در سارایوو نیز حضور داشتند.
«سید حسین رجبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در مراسم افطاری که از طرف سفارت کشورمان در هتل بریستول پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد، ضمن تشکر از رئیس جمهوری این کشور و میهمانان برای کلیه مسلمانان از جمله مردم بوسنی و هرزگوین سلامتی، آرامش و موفقیت مسئلت کرد.
ماه مبارک رمضان در بوسنی و هرزگوین رنگ و بوی خاصی دارد. شعائر الهی و عبادات در طول شبانه روز توسط مسلمانان ادا می‌شود و صدای تلاوت آیات قرآن کریم در این ماه از بلندگوهای مساجد به طور مرتب به گوش می رسد.
یکی از مظاهر دوستی و مودت میان مردم بوسنی و هرزگوین با هر دین و مذهبی، جمع شدن بر سر سفره‌های افطار است. ماه مبارک رمضان آغاز یادآوری اخوت و دوستی با خود و دیگران و دوری از محرمات است.
همزمان با فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، مساجد و عبادت گاه‌های بوسنی و هرزگوین با چراغ‌ها و تزئینات متنوع آذین بندی می‌شوند.
در ماه مبارک رمضان در بوسنی و هرزگوین، هدایا و نذورات افزایش یافته و سفره‌های افطار ماه رمضان نیز تنها برای نیازمندان مسلمان نیست بلکه تمامی نیازمندان دیگر ادیان از جمله مسیحیان نیز در این افطاری‌ها شرکت داده می‌شوند.
یکی از مهمترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بوسنی و هرزگوین تهیه و تولید برنامه‌های رمضانی در رادیو و تلویزیون این کشور است که با استقبال خوبی از سوی مسلمانان روبه رو می‌شود.
اروپام**436**1917
کد N1302970

وبگردی