آفتاب

اقرار هکر اهل کوزوو به انتقال اطلاعات سرویس امنیتی آمریکا به داعش

اقرار هکر اهل کوزوو به انتقال اطلاعات سرویس امنیتی آمریکا به داعش

کوالالامپور – ایرنا – یک هکر اهل کوزوو که سال گذشته در مالزی به اتهام سرقت اطلاعات اعضای سرویس اطلاعات امنیتی آمریکا و انتقال آن به گروه تروریستی داعش دستگیر شد، ادعا کرد بی گناه است.

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی این هکر 20 ساله اهل کوزوو را مهر ماه سال گذشته به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش و تلاش برای نفوذ در بخش اطلاعات امنیتی آمریکا بازداشت کرد و چند ماه بعد تحویل آمریکا داد.
'اردیت فریزی' سال 2014 به بهانه پیشبرد اهداف تحصیلی در رشته رایانه وارد یک مرکز آموزش عالی خصوصی مالزی شد و گفته می شود از این کشور تلاش کرد اطلاعات اعضای سرویس اطلاعات امنیتی آمریکا را سرقت کرده و در اختیار داعش قرار دهد.
وی توانسته بود نام، آدرس پست الکترونیکی، رمز عبور و مکان های یکهزار و 351 کارمند فدرال و اعضای ارتش آمریکا را به داعش بدهد.
براساس گزارش روز پنجشنبه رسانه های مالزی و آمریکا، این جوان اهل کوزوو روز چهارشنبه در دادگاه 'ویرجینیا' آمریکا حضور یافت و ضمن اقرار به سرقت اطلاعات آمریکایی ها و انتقال آن به داعش، گفت: من خودم نمی دانم چرا مرتکب این جنایت شدم.
'اردیت فریزی' می تواند در آمریکا تا 25 سال به زندان محکوم شود. وی پس از گذراندن دوران زندان به کوزوو اخراج شده و اجازه بازگشت به آمریکا را نخواهد یافت.
آساق**1611
کد N1301307

وبگردی