آفتاب

تکذیب توزیع برنج آلوده در سبدکالا/ تعلیق حکم کارگران معدن بافق و پیشنهاد حکم جایگزین به قوه‌قضاییه

تکذیب توزیع برنج آلوده در سبدکالا/ تعلیق حکم کارگران معدن بافق و پیشنهاد حکم جایگزین به قوه‌قضاییه

تهران- ایرنا- وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با تکذیب خبر توزیع برنج های تاریخ مصرف گذشته در سبد کالای محرومان گفت: وزارتخانه هیچ نوع برنجی درسبد کالا قرار نداده است. سبد کالایی ماه رمضان به صورت کارت بود و در آن قدرت انتخاب برای فرد وجود دارد که هرچیزی لازم دارد، خریداری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی ربیعی در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مبنی بر فروش نرفتن 45 درصد برنج موجود در سبد کالای اقشار آسیب پذیر در بازار آزاد به دلیل منقضی بودن تاریخ مصرف این برنج ها، گفت: نباید از احکام غیرمتعارف درزمینه مسائل کارگری استفاده کرد.
وی با تاکید براین که در بن ماه رمضان توزیع شده برنج وجود ندارد، افزود: با مراجعه به فروشگاه هایی چون اتکاء یا رفاه این موضوع قابل مشاهده است، در بن اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به نیازمندان هیچ کالایی وجود ندارد؛ تنها با ارائه کارت این قدرت خرید برای فرد وجود دارد که با خرید کالاهای ایرانی مواد مورد نیاز خود را تهیه کند.
ربیعی با بیان اینکه این مسئله ممکن است مربوط به یک پدیده دیگری باشد، تصریح کرد: امکان دارد در ماه های گذشته موضوعی مطرح شده باشد که درحال حاضر به صورت ناجوانمردانه به ما متصل کردند، بنابراین این موضوع همان پدیده تخریب دولت است که هر اقدام مثبت را تلخ می کنند.

**تعلیق احکام صادره برای کارگران معدن زغال سنگ بافق
ربیعی درباره حکم شلاق برای 17 کارگرمعدن طلای آق دره و تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ بافق یزد،گفت: در نامه و مذاکره با قوه قضاییه به این نکته تاکید شد که از احکام غیرمتعارف درزمینه مسائل کارگری جلوگیری شود، یعنی ناامنی ها به مسائل صنفی توسیع داده نشود؛ البته قوه قضاییه هم همکاری های خوبی دراین زمینه تا کنون داشته اند.
وی که با تارنمای خبری خانه ملت گفت و گو کرده بود، با اشاره به اینکه احکام صادرشده برای کارگران معدن زغال سنگ بافق یزد به تعلیق درآمده، افزود: وزارت تعاون البته پیشنهاد تبدیل حکم را هم داده است، البته درخصوص کارگران معدن طلای آق دره تکاب هم متاسفانه آنچه که درفضای مجازی درقالب 2 عکس مطرح شد، به هیچ عنوان مشخص نبود که این عکس ها مربوط به چه چیزی است؛ یعنی مسئله به شدتی که مطرح شد نبود.
ربیعی با تاکید براینکه مسئله شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: به طورحتم درمسائل صنفی اجرای اینگونه احکام قابل پذیرش نیست، هرچند که وظیفه صدور و اجرای حکم بر عهده وزارت تعاون نبود، اما تاکنون تلاش های بسیاری صورت گرفته تا مسائل صنفی در چارچوب 3 جانبه گرایی حل و فصل شود؛ البته قوه قضاییه هم تا کنون همکاری قابل قبولی داشته است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درقانون کار حق اعتراض به مسائل صنفی برای کارگر محفوظ است، گفت: البته شیوه اعتراض از اهمیت بسزایی برخوردار است، یعنی شیوه های اعتراض باید به نوعی مسالمت آمیز باشد؛ البته باید قوانین مرتبط بااعتراض ها رسمی تر و منظم تر باشد تا مطابق با چارچوب ها خللی درنظم عمومی ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا، توزیع نخستین مرحله سبد غذایی از روز شنبه 22 خرداد ماه در سراسر کشور آغاز شد.
احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرنا گفته بود، نخستین مرحله توزیع بسته حمایت غذایی مددجویان تحت پوشش دایمی کمیته امداد و بهزیستی را در بر می گیرد. افراد یاد شده می توانند با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های بزرگ کشور مواد خوراکی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
میدری گفته بود، این افراد برای خرید باید از کارت بانکی متصل به یارانه استفاده کنند و مدت اعتبار خرید سه ماه خواهد بود. این برنامه برای 10 میلیون نفر از اقشار کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرا شده است.
ارزش این کارت به تعداد افراد خانوار از300 هزار ریال تا یک میلیون ریال (30 تا100 هزار تومان) متفاوت است.
اقتصام**9123**1561
کد N1300397

وبگردی