آفتاب

همایش ملی مهندسی قدرت و نیروگاههای هسته‌ای در بوشهر برگزار می‌شود

همایش ملی مهندسی قدرت و نیروگاههای هسته‌ای در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر-ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: نخستین همایش ملی مهندسی قدرت و نیروگاه‌های هسته‌ای یکم و دوم آذرماه امسال در این واحد برگزار می‌ شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل کوه گردی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با همکاری شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر و حمایت سیویلیکا (بانک جامع مقالات تمام متن کنفرانس و همایش های ایران در زمینه علوم فیزیکی و مهندسی، علوم زیستی و علوم اجتماعی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: گسترش و تعمیق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در زمینه مهندسی برق هسته‌ای از عمده اهداف برگزاری این همایش است.
کوه گردی ادامه داد: ترویج تحقیقات سودمند به دست آمده در مهندسی برق هسته‌ای و بکارگیری آن در بخشهای مختلف مورد نیاز از دیگر هدف های اصلی برگزاری همایش ملی مهندسی قدرت و نیروگاههای هسته‌ای است.
وی بیان کرد: انتظار می رود برگزاری این همایش گامی بزرگ در راستای پیوند دانشگاه و صنعت باشد.
کوه‌ گردی با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش اصلی مهندسی برق قدرت و هسته‌ای برگزار می شود اظهارکرد: در حوزه مهندسی برق در 21 حوزه فرعی در بخش مهندسی هسته ای نیز مقالات در شش حوزه مشتمل بر ایمنی هسته‌ای، فیزیک راکتورهای هسته‌ای، حفاظت در برابر اشعه، تکنولوژی نیروگاههای هسته‌ای، مواد و سوخت هسته‌ای و آنالیز حوادث در نیروگاههای هسته‌ای شرکت داده می شوند.
وی مهلت ارسال مقالات را تا یک مهر 95 اعلام کرد و گفت:علاقه مندان به شرکت در نخستین همایش ملی مهندسی قدرت و نیروگاههای هسته‌ای می‌توانند از طریق ایمیل [email protected] تا اول مهر، مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
7212/6043
کد N1300253

وبگردی