آفتاب

تشکیل اتاق‌ فکر علیه دولت / آمادگی شرکت خارجی برای خرید ارج

تشکیل اتاق‌ فکر علیه دولت / آمادگی شرکت خارجی برای خرید ارج

نشست خبری سخنگوی دولت باز هم با گزارشی اقتصادی درباره خرید تضمینی گندم آغاز شد اما با سوالات خبرنگاران به حواشی‌ای چون فیش‌های حقوقی، برکناری نهاوندیان، تعطیلات شنبه و ...رسید.

به گزارش خبرآنلاين، محمدباقر نوبخت در اين نشست از برگزاري اتاق فکرهايي خبر داد که هر هفته عليه دولت در روزهاي شنبه تشکيل مي‎شوند تا با انگیزه‌های سیاسی مشخص کنند در تخریب دولت روی چه موضوعاتی تمرکز شود.

اتاق فکرهايي که در روزهاي گذشته، يک روز پيامک دروغ عليه دولت منتشر مي‌کنند، يک روز خبر بازداشت برادر رئيس جمهور را مي‌دهند، يک روز فيش‌هاي حقوقي کلان را  الم مي‌کنند و ....

او هم قاطعانه گفت که با جدیت دنبال دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری حقوق‌های نجومی هستیم، البته آن‌ طور که در فضای رسانه‌ای مطرح شد 2 یا 3 مورد بیشتر نبود، اما لازم است یک بار کنترل کنیم و گزارش‌های لازم را ارائه دهیم و اگر در این بررسی‌ها متخلفان شناسایی شوند مشمول دستور رئیس‌جمهور بوده و عزل خواهند شد.

سخنگوی دولت گفت: از عاملان ارسال‌کننده پیامک عدم دریافت حقوق بازنشستگان شکایت کردیم و پیگیریم، چون این مسئله موجب تشویش اذهان عمومی قشر بازنشسته جامعه شده بود.

وی درباره ارتباط حسین فریدون با رئیس بانک رفاه و ارتباط آن با فیش‌های حقوقی، گفت: متاسفانه تا کسی 2 یا 3 روز دیده نمی‌شود انواع و اقسام شایعه‌ها از بازداشت تا موارد دیگر علیه او منتشر می‌شود؛ قوه قضائیه پاسخ این سوالات را داده است. به هر حال ما تا انتخابات 96 منتظر رواج این نوع گمانه‌زنی‌ها که اهداف سیاسی پشت آن است را داریم.

نوبخت در پاسخ به اینکه آیا مدیرانی که حقوق نامتعارف داشتند، عزل می‌شوند؟ تصریح کرد: اگر کسانی باشند که مشمول بخشنامه رییس جمهور باشند، اقدام می‌شود.

عزم دولت برای ترمیم حقوق‌ها و کاهش‌ نابرابری‌ها

نوبخت با اشاره به تصمیم دولت برای ترمیم حقوق‌ها و کاهش نابرابری‌ها تشریح کرد: قبل‌تر گفته‌ بودیم که برای بازنشستگان و شاغلین می‌خواهیم تصمیم ویژه بگیریم به همین منظور ۱۲ درصد به صورت عمومی به همه حقوق‌ها و مزایا افزوده شده است و برای بازنشستگانی که زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند تا ۲۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. البته برای آن دسته از افرادی که زیر یک میلیون تومان دریافتی داشتند با صندوق بازنشستگی هماهنگ‌شده است تا مابه التفاوت به شکل نقدی و غیرنقدی افزوده شود.

معاون رئیس جمهور با یادآوری اقدامات دولت برای جبران و کاهش نابرابری حقوق‌ها نیز خاطرنشان کرد: برای شاغلین قرار شد تا برابری در دریافت از طریق اجرای بند ۱۰ ماده ۶۸ جبران شود چرا که برخی از شاغلین از این بند استفاده می‌کردند و تا ۳۵ درصد افزایش حقوق داشتند. در سال ۹۵ بنا به دستور مقام محترم ریاست جمهوری قرار شد این نابرابری جبران شود و کسانی که از ۱۰ ماده ۶۸ استفاده نمی‌کردند در سال ۹۵ استفاده بکنند.

نوبخت با اشاره به دیگرهای تصمیم دولت برای کاهش نابرابری‌ها اظهار داشت: برای گام‌های بعدی می‌خواهیم برای سال آینده تا ضمن ادامه همین روش کسانی که قبل از سال ۸۶ بازنشسته شدند و از فوق‌العاده ماده ۶۸ بهرمند نشدند صاحب افزایش حقوق بیشتری کنیم تا در پایان برنامه ششم دیگر کارمندی نداشته باشیم که در دریافت‌هایش نابرابری داشته باشد.

آمادگی برای خرید ارج

نوبخت در پاسخ به سوالي که به  تعطیلی کارخانه ارج اشاره داشت، گفت: دولت در حال فعال کردن 7 هزار و 500 واحد تولیدی است که قبلا هم اعلام کردیم بیش از 4 هزار واحد تولیدی راکد بودند که اساسا سیاست دولت فعال کردن این واحدهاست.

وی افزود: کارخانه ارج مربوط به بانک ملی است و آنها هم می‌توانند از این تسهیلاتی که قرار است تعلق بگیرد استفاده کنند تا فعال شود، البته یک قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه بانک‌ها نباید بنگاه‌داری کنند. برای کارخانه ارج 6 خریدار داخلی و یک خریدار خارجی اعلام آمادگی کردند.

تغيير نهاونديان صحت ندارد

سخنگوی دولت تصریح کرد: تغییر و تحول در کابینه دولت و رئیس دفتر رئیس‌جمهور گمانه‌زنی است و مدت‌هاست که آن را مطرح می‌کنند و صحت ندارد. نوبخت تغییر محمد نهاوندیان را هم بیشتر گمانه‌زنی خواند.

تعطيلي شنبه به جاي پنج شنبه؟

نوبخت تاکید کرد: تعطیلی روزهای "شنبه" به جای "پنجشنبه" در دستور کار دولت نیست.

ادامه دارد....

2727

 

 

کد N1298371

وبگردی