آفتاب

واکنش جکی چان به فروش بالای یک فیلم در چین

واکنش جکی چان به فروش بالای یک فیلم در چین

جکی چان بر این گمان است که موفقیت فیلم «وارکرفت» شروعی بر افزایش تعداد فیلم‌های موفق بومی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «وارکرفت» با هزینه‌ای بالغ بر 160 میلیون دلار با اقتباس از یک بازی پرطرفدار ساخته شد. این فیلم که در افتتاحیه آمریکای شمالی اندکی بیش از 24 میلیون دلار فروش داشت، در چین با استقبال بی‌نظیر تماشاگران روبه‌رو شد و در پنج روز اول 156 میلیون دلار فروخت.

جکی چان در جشنواره فیلم شانگهای گفت که موفقیت این فیلم در چین هالیوود را نگران کرده است. او در ادامه افزود: «وارکرفت تنها در دو روز نخست نمایش بیش از 90 میلیون دلار فروش داشت. این موضوع آمریکایی‌ها را نگران کرده است. اگر فیلمی بسازیم که در گیشه بیش از یک میلیارد دلار بفروشد، آن زمان تمام کسانی که دنبال آموختن فیلمسازی هستند به جای انگلیسی دنبال آموختن چینی می‌روند.»

براساس پیش‌بینی کارشناسان صنعت سینما، در چند سال آینده میزان فروش فیلم‌ها در سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی خواهد گرفت. با قدرت گرفتن اقتصاد سینمای چین در سطح جهان و سرمایه‌گذاری کمپانی‌های این کشور در فیلم‌های بزرگ، در آینده‌ای نزدیک چین نقشی موثر در تعیین مکان و عوامل ساخت فیلم‌ها ایفا خواهد کرد. برای نمونه یکی از سرمایه‌گذاران اصلی فیلم «تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض» چینی بود. همین امر سبب شد که لی‌ بینگ‌بینگ در این فیلم بازی کند و بخشی از فیلم نیز در هنگ‌کنگ فیلمبرداری شد.

اکنون دیگر فروش فیلم در سینمای آمریکا معیار اصلی موفقیت فیلم نیست و چین به تنهایی در برخی اوقات می‌تواند جلوی شکست تجاری یک اثر را تاحدودی بگیرد. گاهی حتی اقبال تماشاگران به یک فیلم در این دو بازار بزرگ سینمای جهان برخلاف یکدیگر است. دنباله فیلم «حاشیه اقیانوس آرام» یکی از این موارد است که در آمریکا فروش پائینی داشت و در چین با اقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

«حاشیه‌ اقیانوس آرام» و «وارکرفت» هر دو محصول کمپانی لجندری هستند. شرکت چینی دالیان واندا ماه ژانویه کمپانی لجندری را به قیمت 3.5 میلیارد دلار خرید.

 منبع: گاردین / 13 ژوئن

58241

 

 

کد N1297986

وبگردی