آفتاب
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

ارایه به موقع اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت‌ها و تسهیلات قانونی است

ارایه به موقع اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از معافیت‌ها و تسهیلات قانونی است

تهران- ایرنا- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه 31 خرداد ماه آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است، اعلام کرد: ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر، شرط برخورداری از معافیت‌ها و تسهیلات قانونی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه است، گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس WWW.TAX.GOV.IR نسبت به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند.
وی تصریح کرد: سیاست این سازمان دریافت اظهارنامه به صورت الکترونیکی است و ارائه نسخه کاغذی به واحدهای مالیاتی ضرورتی ندارد.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند، علاوه براینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی شده استفاده کند، مشمول جریمه تسلیم نکردن اظهارنامه نیز می‌ شود.
به گزارش ایرنا، تقوی نژاد پیش تر اعلام کرده بود: صاحبان مشاغلی که تا پایان خردادماه جاری نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول شرایط توافق سازمان امور مالیاتی با اصناف می شوند.
این توافق با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی سال گذشته و برای حمایت از بخش تولید و تکریم مودیان مالیاتی انجام گرفته است.
در این توافق عنوان شده است مودیانی که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1394خود را با تکمیل خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند، مشمول توافقند.
اقتصام ** 3065 **1561
کد N1296363

وبگردی