آفتاب
برنامه‌های «صنعتی پارس مینو» برای سال جاری تشریح شد

حفظ جایگاه «سرآمدی صنعت شیرینی و شکلات» و ایجاد تنوع در سبد محصولات

حفظ جایگاه «سرآمدی صنعت شیرینی و شکلات» و ایجاد تنوع در سبد محصولات

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس مینو با حضور بیش از 75 درصد سهامداران در محل هتل المپیک برگزار شد. ریاست این جلسه بر عهده آقای دکتر ...

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس مینو با حضور بیش از 75 درصد سهامداران در محل هتل المپیک برگزار شد. ریاست این جلسه بر عهده آقای دکتر غلاث، نظارت آن بر عهده آقای سجاده‌چی و خانم خلیلی و دبیری آن برعهده خانم دکتر سخت‌باز (مدیرعامل شرکت پارس مینو) بود. همچنین آقای محمدی، مدیرمالی پارس مینو نیز در این جلسه حضور داشتند.

در این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی حاضران مبلغ 460 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم و روزنامه«دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های آن شرکت برای سال مالی 95 انتخاب شد. مهندس سخت‌باز در ابتدای جلسه به گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی 94 پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد. مدیرعامل پارس مینو گفت: هیات مدیره و مدیریت شرکت معتقد است موفقیت‌های کسب شده مجموعه مرهون لطف خداوند و حمایت‌های بی‌دریغ سهامداران است. وی اظهار کرد: این شرکت با به کارگیری استراتژی‌های تحول‌آفرین و تکیه بر اعتبار و اعتماد سهامداران، همراه با پایش و نظارت مستمر بر عملکرد، دستیابی به مزیت‌های رقابتی و پایدار توام با افزایش ثروت سهامداران را دنبال می‌کند. مهندس سخت‌باز افزود: تلاش در جهت جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برای تولید تحت لیسانس یا سفارشی برای به ظرفیت رساندن پروژه‌های جدید از برنامه‌های شرکت در سال مالی جاری است. وی به دیگر برنامه‌های پارس مینو برای امسال اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد تنوع در سبد محصول به منظور برآورده ساختن نیاز گروه‌های مختلف اجتماعی با حفظ کیفیت مطلوب و موردنظر مشتریان از برنامه‌های ما برای حفظ جایگاه سرآمدی شرکت در صنعت شیرینی و شکلات است.

پیام هیات مدیره

سپاس و ستایش پروردگار منان را که با عنایات و توجهات خود و با اراده و تلاش یکایک اعضای هیات مدیره و پرسنل سختکوش و همچنین حمایت و اعتماد سهامداران عزیز توانستیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیده شد، افتخار خدمت‌رسانی و تلاش در مجموعه شرکت صنعتی پارس مینو (سهامی عام) را داشته باشیم. امید است در سال‌جاری که به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، بتوانیم ضمن هدف‌گذاری مناسب جهت تحقق بخشیدن به رسالت اصلی شرکت که همانا افزایش ثروت سهامداران محترم است، در راستای اقتصاد مقاومتی به صورت کارآ و اثربخش گام برداریم و بر منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم. هیات‌مدیره و مدیریت شرکت معتقد است موفقیت‌های کسب شده در سایه الطاف خداوند متعال و حمایت بی‌دریغ سهامداران محترم حاصل شده است، تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی‌تردید چراغ راه نیل به اهداف ما در آینده نیز خواهد بود. در این راستا بهره‌مندی از نظرات و رهنمودهای شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری مناسب جهت بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی خود می‌دانیم. در خاتمه لازم می‌دانیم از تمامی سهامداران محترمی که منت نهاده، قدم رنجه کرده و دراین مجمع حضور به هم رسانده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. مدیریت شرکت طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان با افتخار، پذیرا و پاسخگوی سهامداران محترم بوده و مقدم شما عزیزان را که بدون شک همراه با خیر و برکت برای شرکت است، گرامی می‌دارد.

پیام مدیرعامل

با استعانت از پروردگار یکتا و الطاف بیکران الهی، یک برگ دیگر از دفتر عملکرد شرکت صنعتی پارس مینو ورق خورد. این شرکت با انسجام کامل مدیریتی و همدلی تمامی همکاران، به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه تولید محصولات غذایی، نوآوری بر پایه شهرت و سابقه درخشان را رکن اصلی و استراتژیک فضای کسب‌وکار خود قرار داده است.

این شرکت با به کارگیری استراتژی‌های تحول‌آفرین و تکیه بر اعتبار و اعتماد سهامداران عزیز، همراه با پایش و نظارت مستمر بر عملکرد، دستیابی به مزیت‌های رقابتی و پایدار توام با افزایش ثروت سهامداران را دنبال می‌کند.

امیدوارم ارزش‌های بنیادین شرکت یعنی کسب رضایت مشتریان وفادار از طریق ارتباط نزدیک‌تر با بازار و توجه ویژه به خواست‌های مصرف‌کنندگان و ایجاد ارزش افزوده با راهکارهای خلاقانه، توجه به رشد سرمایه‌های انسانی و مسوولیت‌پذیری ایشان، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و نیز تعهد و وفاداری نسبت به سازمان، بیش از گذشته در فرهنگ سازمانی ما نمود یابد. بی‌شک حفظ نام پرآوازه مینو و اعتلای هر چه بیشتر آن، مستلزم نگرش دقیق و تخصصی و تلاش مستمر و همه‌جانبه با اتکا بر خداوند متعال و ظل توجهات خاصه ولی‌عصر (عج) می‌باشد.

تاریخچه

شرکت صنعتی پارس مینو (سهامی عام) به صورت شرکت سهامی در تاریخ 16/ 8/ 1338 تاسیس شده و تحت شماره 6980 مورخ 27/ 8/ 1338 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. در سال 1347 شرکت به سهامی خاص و در سال 1352 به استناد آگهی روزنامه رسمی مورخ 17/ 11/ 1352 به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ اردیبهشت 1353 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. همچنین طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 6/ 9/ 1362 نام شرکت از شرکت صنعتی پارس (سهامی عام) به شرکت صنعتی پارس مینو (سهامی عام) تغییر یافته است. شرکت به استناد لایحه قانونی شماره 6738 مورخ 26/ 3/ 1358 مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 9/ 12/ 1358 تحت نظر وزارت صنایع قرار گرفته و متعاقب آن به موجب نامه شماره 3776 مورخ 11/ 8/ 1360 سازمان صنایع ملی ایران و به استناد رای شماره 91/ پ/ ه مورخ 18 مهر 1360 کمیسیون پنج نفری موضوع ماده 2 متمم قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران سهام آقایان علی، حسن و جلیل خسروشاهی و خانوده آنها مشمول بند (ب) قانون فوق‌الذکر شده و سهام به نام سازمان صنایع ملی ایران و سپس به شرکت سهامی عام صنعتی مینو منتقل شده است. مدیریت شرکت صنعتی پارس مینو در سال 1381 تصمیم به جداسازی انواع فعالیت‌های خود گرفت، دراین راستا از 1/ 7/ 1381 با تاسیس شرکت دارویی و آرایشی بهداشتی مینو (سهامی خاص) برای تولیدات دارویی آرایشی و متعاقب آن در تاریخ 1/ 7/ 1382 با تاسیس دو شرکت شیرینی و شکلات مینو (سهامی خاص) و صنایع غذایی مینو (سهامی خاص) تولیدات غذایی را تفکیک کرد و برای سرویس‌دهی به کلیه شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی پارس مینو دو شرکت خدماتی به نام‌های خدمات مالی و اداری مینو (سهامی خاص) و خدمات فنی و مهندسی مینو (سهامی خاص) تاسیس شدند و شروع به کار کردند. شایان ذکر است براساس مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 25/ 8/ 88 شرکت‌های صنایع غذایی، شیرینی و شکلات و خدمات فنی و مهندسی توقف فعالیت اعلام شد. ضمنا شرکت‌های مذکور در مورخ 30/ 03/ 89 منحل شده‌اند و عملا کلیه فعالیت‌ها به شرکت اصلی (صنعتی پارس مینو) منتقل شد. در حال حاضر شرکت صنعتی پارس مینو (سهامی عام) جزو واحدهای فرعی شرکت سهامی عام صنعتی مینو بوده و واحد تجاری نهایی، شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (سهامی عام) است. مرکز اصلی و کارخانه شرکت در تهران کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج واقع است.

وضعیت و تحولات صنعت مربوط در سال مالی مورد گزارش

با ادامه تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت و رکود اقتصادی در سال گذشته شرایط سختی در اقتصاد ایران رقم خورد و همواره با وجود موانع و محدودیت‌های ایجاد شده در اثر رکود حاکم بر بازار و عدم کشش مناسب بازار که در بسیاری از شرکت‌های رقیب سبب افت تولید و بعضا توقف بخشی از خطوط مشابه در صنعت شده، خوشبختانه بر اثر رصد دقیق قیمت‌های مواد اولیه و تصمیم‌گیری‌ به موقع در تامین مواد اولیه مصرفی، مدیریت صحیح منابع و مصارف و انعطاف‌پذیری بالا در تولیدات و بهره‌برداری از خطوط جدید این بحران به نحو مطلوبی مدیریت شد.

مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال 1394

1- این شرکت به تشخیص سازمان غذا و دارو و کانون غذای ایران در سال 1394 به عنوان «سرآمد صنعت شیرینی و شکلات» شناخته شد و موفق به دریافت لوح سرآمدی شد.

2- به گزارش شرکت بورس ایران که در پایان هر سال منتشر می‌شود در سال مورد گزارش شرکت صنعتی پارس مینو دارای رتبه 83 است، (منبع www.codal.ir). همچنین در صنف تولیدکنندگان بیسکویت، شیرینی و شکلات، در زمره سه شرکت برتر قرار دارد.

بیان استراتژی شرکت

با عنایت به چشم‌انداز جدید سیاسی و اقتصادی کشور و احتمال رفع تحریم‌ها و ورود آسان‌تر محصولات خارجی به کشور، استراتژی شرکت در بخش تولید مبنی بر تنوع محصول و تمرکز بر تولید انبوه و با کیفیت بوده است و در بخش بازار دال براخذ سهم بازار بیشتر از رقبای خارجی و داخلی می‌باشد. در این ارتباط اهم اقدامات انجام شده به شرح زیر است:

1- افزایش بهره‌وری و راندمان کاری در اثر اعتمادسازی، شادابی، توانمندسازی و روحیه همکاری و مشارکت کارکنان

2- بهره‌برداری حداکثری و به ظرفیت رساندن خطوط و پروژه‌های جدید

3- تولید محصولات با اهتمام، تمرکز و توجه ویژه به کیفیت

4- تلاش در جهت اخذ مشارکت خارجی برای تولید سفارشی یا تولید تحت لیسانس کمپانی‌های معتبر بین‌المللی

5- فرمولاسیون و تولید محصولات جدید متناسب با نیاز گروه‌های خاص جامعه

6- فرمولاسیون و تولید محصولات سلامت‌محور

7- برقراری ارتباط دائمی با مصرف‌کنندگان و مدنظر قرار دادن اولویت‌ها و نظرات آنان

8- احیا و تقویت تصویر برند مینو و برندهای زیرمجموعه آن در اذهان مصرف‌کنندگان

9- احیا و بهسازی فضاهای انبارش و نگهداری مواد اولیه و محصولات

10- افزایش سبد کالای شرکت و ایجاد تنوع در محصولات

11- استفاده از تکنولوژی پیشرفته تولید و ماشین‌آلات نوین

12- اخذ استانداردهای ملی و بین‌المللی برای تمامی محصولات تولیدی

13- توجه ویژه به محیط‌زیست و وظایف اجتماعی شرکت

14- اقدام به اخذ جایزه ملی کیفیت در سطح اشتهار دو ستاره

5- توزیع مناسب و بهنگام در مناطق مختلف جغرافیایی در سطح کشور و در سطح منطقه (عراق، افغانستان، آسیای میانه) و توسعه بازارهای هدف

16- اخذ و حفظ رتبه برتر از نظر حجم تولید، فروش در صنعت غذا با توجه ویژه به کیفیت و حفظ قیمت رقابتی

17- توسعه و ترویج فرهنگ تولید ایمن برای کلیه کارکنان و ارتقای سطح آموزشی و افزایش آگاهی آنان نسبت به نقش محوری در برقراری خط‌مشی‌ها

18- توسعه فروش در بازارهای صادراتی فعلی برای محصولات شرکت، ورود به بازارهای هدف جدید.

عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم

1- براساس بودجه مصوب شرکت در سال مالی مورد گزارش مقدار 34.235.926 کیلوگرم به مبلغ فروش 3.085.494 میلیون ریال پیش‌بینی شده بود که در پایان سال 29.614.665 کیلوگرم به مبلغ فروش 2.485.212 میلیون ریال محقق شد.

2- رفع نقایص و اصلاح سیستم بهای تمام شده، توانمندسازی زیرسیستم‌ها و بهبود سیستم بهای تمام‌شده و کنترل بهای تمام‌شده تک به تک محصولات در سال‌جاری

3- طراحی و تولید محصولات شکلات جدید در جهت به ظرفیت رساندن پروژه شکلات

4- اصلاح ساختار سازمانی شرکت جهت افزایش انگیزه و بهره‌وری نیروی انسانی

5- در پایان سال 94 طبق ضوابط موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 31/ 04/ 94 هیات وزیران نسبت به تسویه بدهی‌های بانک رفاه اقدام و تسویه حساب شد که اثر قابل ملاحظه‌ای بر اصلاح ساختار مالی شرکت داشته است.

6- بازنشستگی حدود یکصد نفر از پرسنل رسمی شرکت با استفاده از ماده 76 قانون تامین‌اجتماعی و آیین‌نامه اجرایی ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل و نوسازی صنایع کشور.

بیان برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

1- افزایش فروش ریالی 42 درصدی نسبت به سال مورد گزارش

2- بررسی، تایید و خرید دستگاه بسته‌بندی tab gum در جهت تکمیل سبد محصولات آدامس بدون قند

3- تلاش در جهت جلب مشارکت خارجی برای تولید تحت لیسانس یا سفارشی برای به ظرفیت رساندن پروژه‌های جدید

4- برنامه‌ریزی، ساخت و بهره‌برداری از انبار سوخته شرکت

5- ایجاد تنوع در سبد محصول به منظور برآورده ساختن نیاز گروه‌های مختلف اجتماعی با حفظ کیفیت مطلوب و موردنظر مشتریان

6- نصب و راه‌اندازی پروژه استحصال دانه کاکائو با هدف تکمیل زنجیره تامین شکلات

7- حفظ جایگاه «سرآمدی صنعت شیرینی و شکلات» به تشخیص سازمان غذا و دارو

8- یادآوری مجدد و تقویت برند وایت به عنوان اولین و برترین محصول آدامس بدون قند تولید داخلی و گرفتن سهم بازار مناسب از رقبای خارجی

9- معرفی و تبلیغ برند «رسیتال» برای محصولات شکلاتی جدید.

خلاصه اقدامات و فعالیت‌های انجام شده

ظرفیت تولید

در سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1394 معادل 29.614.665 کیلوگرم تولید، از گروه‌های مختلف شامل انواع بیسکویت، آدامس، پفک، اسنک، پلت، ویفر و شکلات انجام و جهت تکمیل و نیاز بازار عرضه شده است. بیشترین افزایش شاخص فروش در گروه شکلات قدیم به میزان 2 درصد و افزایش تولید در بخش شکلات جدید به میزان 4 درصد است.

فروش

فروش خالص شرکت در سال مالی مورد گزارش مبلغ 2.485.212 میلیون ریال بوده و پیش‌بینی فروش شرکت برای سال 1395 معادل 3.521.98 میلیون ریال برابر 42 درصد رشد نسبت به فروش خالص سال مالی مورد گزارش است.

سرمایه

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ پنج میلیون ریال (شامل تعداد یکصد سهم، به ارزش اسمی هر سهم 50 هزار ریالی) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 630.000 میلیون ریال (شامل تعداد 630 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال) در پایان سال مالی منتهی به 29/ 12/ 1394 افزایش یافته است.

کد N1294081

وبگردی