آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۸۰ درصد مراکز درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی فرسوده هستند

۸۰ درصد مراکز درمانی و بهداشتی آذربایجان غربی فرسوده هستند

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد مراکز درمانی و بهداشتی استان فرسوده و یا استیجاری هستند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کم توجهی به نوسازی بیمارستان‌های فرسوده در سال‌های گذشته اظهار داشت: تخصیص نیافتن اعتبار، کوتاه بودن عمر مدیریت‌ها و نبود برنامه ریزی‌های مناسب از مهم‌ترین دلایل بی توجهی به نوسازی بیمارستان‌های فرسوده بوده است.

وی با اشاره به فرسودگی مراکز بهداشتی و درمانی استان افزود: میانگین فرسودگی بیمارستان‌های آذربایجان غربی بیش از ۸۰ درصد است که به ترتیب شهرستان‌های میاندوآب، اورمیه و خوی بیشترین آمار را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

آقازاده با اشاره به بهره برداری ۱۸۰ خانه بهداشت در استان همزمان با سفر ریاست جمهوری و هئیت دولت به استان افزود: برای توسعه و ارتقای مراکز بهداشتی استان یکصد مرکز بهداشتی و درمانی ومرکز سلامت جامعه و پایگاه بهداشتی در آذربایجان غربی  احداث می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: برای احداث این مراکز ۶۰ درصد اعتبارات توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ۴۰ درصد مابقی توسط دانشگاه، استانداری و خیرین تامین می شود.

آقازاده در ادامه از راه اندازی و تکمیل ۱۰۰ مرکز بهداشتی درسال آینده خبر داد و گفت: برطرف کردن مشکلات پیش روی بهداشت و درمان در استان نیازمند همکاری و همدلی تمام مسئولان و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به این بخش است.

وی اضافه کرد: احداث یا خرید ۱۰۰مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مراکز سلامت جامعه و پایگاههای سلامت استیجاری و یا با قدمت بالای ۲۵ سال در سال ۱۳۹۵ در دستور کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرارگرفته است.

آقازاده با بیان اینکه محل اعتبارات این پروژه از منابع ملی و استانی خواهد بود و اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه عظیم پیش بینی می شود گفت: نوسازی فضاهای فیزیکی ارائه خدمات سلامت اعم از بهداشت و درمان در ارائه با کیفیت خدمات نیز موثر خواهد بود.

کد N1292611

وبگردی