آفتاب

نتایج یک تحقیق از تاثیر شدید «برگزیت» بر اقتصاد هلند حکایت دارد

نتایج یک تحقیق از تاثیر شدید «برگزیت» بر اقتصاد هلند حکایت دارد

تهران - ایرنا - نتایج یک تحقیق در کشور هلند نشان می دهد که خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا (Brexit) تاثیر شدیدی بر اقتصاد هلند خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یک اندیشکده دولتی در هلند روز پنجشنبه با اعلام نتایج این تحقیق ، پیش بینی کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا موجب کاهش 1.2 درصدی تولید ناخالص داخلی هلند تا سال 2030 و زیان تجاری 10 میلیارد یورویی این کشور خواهد شد.
«دفتر مرکزی برنامه ریزی» هلند اعلام کرد: در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، به دلیل روابط تجاری قوی دوجانبه ، این امر بر هلند بیشتر از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا تاثیر خواهد داشت.
این گزارش خاطرنشان می کند که کاهش مبادلات تجاری دو کشور که بسیاری از آن از طریق دریای شمال انجام می شود ، می تواند به کاهش 1.2 درصدی تولید ناخالص داخلی یا زیان 10 میلیارد یورویی تا سال 2030 منجر شود.
نتایج این تحقیق حاکی است که تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر خود این کشور بیشتر خواهد بود بطوری که ایجاد دوباره روابط تجاری با اتحادیه اروپا برای این کشور سالها طول خواهد کشید.
مردم انگلیس روز 23 ژوئن (سوم تیر ماه ) پای صندوق های رای می روند تا درباره ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه رای دهند.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) هفته گذشته پیش بینی کرد که ایرلند ، لوگزامبورگ و هلند اولین شرکای انگلیس خواهند بود که بار خروج انگلیس را بر دوش خواهند کشید.
روز چهارشنبه گذشته آخرین مهلت برای ثبت نام واجدین شرایط جهت شرکت در همه پرسی برگزیت بود. بنابر اعلام موسسه یوگو ، 43 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی صورت گرفته، خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بودند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی این موسسه دو درصد افزایش یافته است. در مقابل، 42 درصد انگلیسی ها موافق خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی یک درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی روزهای پنجم و ششم ژوئن (یکشنبه و دوشنبه) انجام شد و دو هزار و یک نفر در آن شرکت داشتند. فاصله بین طرفداران و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار نزدیک شده است.
شبد**1078** 3404
کد N1291235

وبگردی