آفتاب

بافت تابلو فرش منقش به آرم دانشگاه پرینستون آمریکا توسط بانوی ترکمن

بافت تابلو فرش منقش به آرم دانشگاه پرینستون آمریکا توسط بانوی ترکمن

گنبدکاووس - ایرنا - بانوی هنرمند ترکمن از شهرستان گنبدکاووس دو تخته تابلو فرش نفیس دست بافت منقش به آرم دانشگاه پرینستون آمریکا را پس از طراحی و بافت، تحویل سفارش دهنده آن نمود.

حصل خانجانی بانوی هنرمند گنبدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بافت این دو تخته تابلو فرش نفیس به سفارش یکی از دانشجویان دختر ترکمن ایرانی الاصل متولد آمریکا که در دانشگاه پرینستون این کشور مشغول تحصیل می باشد، پس از تایید طرح درمدت سه ماه انجام شد.
وی گفت: ابعاد این دو تخته فرش هریک 80 در 110 سانتی متر است که با استفاده از بهترین نخ پشمی و رنگرزی گیاهی انجام و پس از پایان کار، چند روز پیش برای سفارش دهنده ارسال شد تا ازسوی این دانشجو درمراسم جشن فارغ التحصیلی به مسئولان دانشگاه هدیه شود.
خانجانی که مدیر عامل شرکت تعاونی فرش و صنایع دستی ایپک گنبدکاووس نیز می باشد، از آمادگی خود و شرکت تعاونی اش برای دریافت سفارش از شرکت ها و دانشگاه ها برای بافت تابلو فرش دستبافت خبر داد.
این بانوی هنرمند ترکمن که دارای دیپلم افتخار درحوزه ارائه فرش های موزه ای و شرکت در نمایشگاه های فرش از کشور ترکمنستان درسال های گذشته است، کتاب سال فرش را نیز به عنوان هدیه از رئیس جمهوری این کشور همسایه دریافت کرده است.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و صنعت فرش دستبافت ترکمن از قدمتی دیرینه در میان مردم ترکمن این دیار برخوردار است.
/3039/1860
کد N1291096

وبگردی