آفتاب

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 6/5 میلیارد پوند هزینه گمرکی بیشتر به تجاراین کشور تحمیل می کند

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 6/5 میلیارد پوند هزینه گمرکی بیشتر به تجاراین کشور تحمیل می کند

تهران-ایرنا-مدیرکل سازمان تجارت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سالانه 5 میلیارد و 600 میلیون پوند اضافه هزینه گمرکی به تجار و صادرکنندگان این کشور تحمیل می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، روبرتو آزوتو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هزینه های گمرکی زیادی را به بخش تجارت خارجی این کشور تحمیل خواهد کرد.
وی امروز در نطقی در یک کنفرانس اقتصادی در لندن که نسخه ای از آن در اختیار فرانس پرس نیز قرار گرفت هشدار داد که در صورت تحقق خروج انگلیس از این اتحادیه، صادرکنندگان انگلیسی سالانه متحمل 5 میلیارد و 600 میلیون پوند (معادل 8 میلیارد و 200 میلیون دلار یا 7 میلیارد و 200 میلیون یورو) هزینه اضافی گمرکی خواهند شد.
آزووتو در این خصوص اظهار داشت:در این صورت دولت انگلیس مجبور است قراردادهای تجاری جدیدی را با اتحادیه اروپا و همه 58 کشوری که با این اتحادیه قرارداد تجارت آزاد دارند امضاء کند تا بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد.
به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان آتنلاتیک شمالی (ناتو) نیز گفت که اتحادیه اروپا و ناتو با حضور انگلیس، قدرتمندتر هستند و خروج انگلیس از این اتحادیه موجب بی ثباتی خواهد شد.
وی دیروز در همایش سازمان خبری آمریکایی پولیتیکو که در بروکسل برگزار شد، افزود: آنچه که برای ناتو اهمیت دارد، انگلیسی قدرتمند در اتحادیه اروپای قدرتمند است. این وضعیت نه تنها به نفع انگلیس و اتحادیه اروپا، بلکه به سود ناتو نیز خواهد بود.
اروپام**1378**
کد N1288561

وبگردی