آفتاب

نرم افزار رابط بیمار-پزشک برای کمک به مبتلایان به سرطان ریه

نرم افزار رابط بیمار-پزشک برای کمک به مبتلایان به سرطان ریه

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه نشان می دهد یک اپلیکیشن جدید تلفن همراه می تواند به پزشکان در ارائه مراقبت های بهتر به بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ریه کمک کند و حتی طول عمر آنها را افزایش دهد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، این اپلیکیشن که Moovcare نام دارد، ارتباط بیمار با پزشک را حتی از راه دور میسر می سازد و با نظارت از راه دور، برگشت بیماری و یا عوارض را به سرعت تشخیص می دهد.
دکتر فابریس دنیس محقق سرطان در فرانسه می گوید، این رویکرد عصر جدیدی را در زمینه پیگیری بیماری باز می کند و بیماران در فاصله میان مراجعات به پزشک، می توانند بازخورد مداوم ارائه و دریافت کنند.
محققان در این مطالعه متوجه شدند، بیمارانی که از این اپلیکیشن استفاده کرده بودند، کیفیت زندگی بهتری پیدا کردند و به طور متوسط 19 ماه زنده ماندند که این میزان هفت ماه طولانی تر از طول عمر گروه کنترل بود که مراقبت های استاندارد پزشکی دریافت کرده بودند.
گرگوری مسترز کارشناس سرطان ریه که در این مطالعه مشارکت نداشت، گفت: با فناوری های جدید شبیه این اپلیکیشن، می توانیم ارتباطات را حتی ساده تر کنیم که کار بزرگی برای پزشکان می باشد و حتی برای بیماران نیز بهتر است.
با این حال این اپلیکیشن که نتایج مطالعه روی ان در کنفرانس سالانه انجمن سرطان شناسی بالینی آمریکا ارائه شد، هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد.
علمی**2038**2017
کد N1288279

وبگردی