آفتاب

تامین یک چهارم از توان الکتریکی موردنیاز در جهان با استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی

تامین یک چهارم از توان الکتریکی موردنیاز در جهان با استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی

تهران - ایرنا - به گزارش شبکه سیاست گذاری انرژی های تجدیدپذیر برای قرن بیست و یکم (REN21) در سال گذشته میلادی بیشترین میزان سرمایه گذاری در حوزه انرژی پاک انجام شده و این سرمایه گذاری منجر به افزایش ظرفیت فوق العاده منابع تجدیدپذیر انرژی شده است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس الرت، شبکه REN21 یک شبکه سیاست گذاری جهانی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است که طیف وسیعی از بازیگران کلیدی را به یکدیگر پیوند می دهد. هدف آن تبادل دانش، توسعه سیاست ها و نیز اقدام مشترک در راستای گذار سریع جهانی به سوی بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر است.
در نتیجه این سرمایه گذاری 147 گیگاوات توان به شبکه جهانی توان الکتریکی افزوده شده ودر پایان سال 2015 میلادی 23.7 درصد از توان الکتریکی موردنیاز جهان با استفاده از این منابع تامین شده است. اکنون میزان سرمایه گذاری جهانی در حوزه انرژی پاک به 285.9 میلیارد دلار رسیده است. البته سرمایه گذاری های جدید در حوزه سدسازی و انرژی آب در این آمار محاسبه نشده است. سهم کشور چین در این سرمایه گذاری ها حدود یک سوم بوده است و پس از آن کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و هند قرار دارند.
در بین حوزه های مختلف، سرمایه گذاری در حوزه انرژی باد و خورشید، رشد عمده ای را در پی داشته است و در حدود 77 درصد از ایستگاه های جدید تولید انرژی در این دو حوزه بوده است. پس از باد و خورشید، انرژی آب در مقام بعدی قرار دارد.
در پی این سرمایه گذاری ها اشتغال زایی در حوزه انرژی پاک افزایش یافته و اکنون 8.1 میلیون نفر در این حوزه فعال هستند.
نکته قابل توجه این است که سرمایه گذاری در حوزه انرژی پاک درست در زمانی انجام شد که قیمت سوخت های فسیلی به حداقل رسیده بود.
علمی (6) ** 9259**1440
کد N1287815

وبگردی