آفتاب

زبان عربی روبه رشد ترین زبان در آمریکا

زبان عربی روبه رشد ترین زبان در آمریکا

نیویورک- ایرنا- بررسی های یک مرکز پژوهشی نشان داده است در حالی که فقط یک میلیون و 100 هزار نفر عرب زبان در آمریکا زندگی می کنند تکلم به زبان عربی با 29 درصد رشد در 5 سال گذشته به روبه رشد ترین زبان در این کشور تبدیل شده است.

موسسه پژوهشی پیو با انتشار نتایج بررسی های خود در خصوص زبان های مورد تکلم در جامعه آمریکا نوشته است که رشد بی سابقه تکلم به زبان عربی در این کشور مسئولین مرکز آمار آمریکا را بر آن داشته است تا به منظور گنجاندن شیوه نگارش راست به چپ در سیستم های رایانه ای خود نرم افزار های تازه ای را برای پرسش نامه های آماری سال 2020 در نظر بگیرند.
بر اساس تحقیقات این موسسه شمار شهروندان آمریکایی 5 سال به بالا در این کشور که هم اکنون به زبان عربی گفتگو می کنند نسبت به سال 2010 میلادی 29 در صد افزایش یافته و به یک میلیون و 100 هزار نفر رسیده است.
این در حالی است که بنا بر آمار های همین موسسه لاتینی تبار های آمریکایی با نزدیک به 40 میلیون نفر جمعیت در همین فاصله زمانی تنها شاهد 6 در صد رشد در استفاده از این زبان بعنوان وسیله ارتباط و تکلم بوده اند.
موسسه پیو در مقابل 38 صد از عرب زبان هایی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند شمار لاتینی تبار هایی را که به زبان انگلیسی تسلطی ندارند 42 در صد ذکر کرده است.
موسسه مذکور رشد تکلم به زبان عربی در این کشور را نتیجه افزایش شمار مهاجرین و پناهجویان آفریقایی و خاورمیانه ای در آمریکا دانسته و نوشته است همین مسئله مسئولین اداره آمار آمریکا را در مورد این که آیا باید پرسشنامه های مربوط به سرشماری های سال 2020 را بزبان انگلیسی در اختیار این دسته از شهروندان آمریکایی قرار دهند یا آن ها را بزبان عربی تنظیم کنند دچار سرگردانی و بلاتکلیفی کرده است.
این موسسه به نقل از موسسات آماری آمریکا از جمله مشکلاتی که تنظیم پرسش نامه های آماری به زبان عربی در بر خواهد داشت به عدم امکان نوشتن آدرس های آمریکایی به زبان عربی و تلفظ صحیح نام های عربی در زبان انگلیسی بدلیل مخارج و اصوات متفاوت در این دو زبان اشاره کرده است.
شبد* 4*541 * 1528 * 3404
کد N1287036

وبگردی