آفتاب

آبخازیا؛ قهرمان مسابقات فوتبال کشورهای ذره‌بینی شد

آبخازیا؛ قهرمان مسابقات فوتبال کشورهای ذره‌بینی شد

همشهری آنلاین: تیم ملی آبخازیا در مسابقات فوتبال قهرمانی کشورهای به رسمیت شناخته نشده در فیفا که به کشورهای ذره‌بینی معروفند، به مقام قهرمانی رسید.

روياي فوتبال و مسابقات آن را با هيچ چيز نمي‌توان عوض كرد. شايد فيفا به عنوان يك نهاد بين‌المللي برخي از مناطق و كشورها را به رسميت نشناسد اما اين دليل نمي‌شود كه آنها از لذت مسابقه و تلاش براي قهرماني دست بردارند.

"كونيفا" (CONIFA) نام جام جهاني كشورهايي است كه از سوي فيفا به رسميت شناخته نمي‌شوند. اين مسابقات با شركت تيم‌هايي از سيكاي‌لند، آبخازيا، كريمه، چاگوس، موناكو، قبرس شمالي، ايزله، كبك، گرينلند، اوستاي جنوبي، ارمنستان غربي، ، سومالي‌لند، آيامارا، پنجاب، پادانيا و قره‌باغ برگزار مي‌شود.

اين كشورها از سال 2013 با شكل دادن به كونيفا هر ساله در قالب مسابقات حذفي به مصاف هم مي‌روند.

به گزارش اسپوتنيك، امسال در فينال اين مسابقات، آبخازيا توانست با غلبه بر پنجاب، قهرمان اين دوره شود. به همين مناسبت در منطقه آبخازيا ضمن برگزاري جشن و پايكوبي يك روز تعطيلي اعلام شد.

اين مسابقات از 9 خرداد در شهر سوخومي، پايتخت منطقه خودمختار آبخازيا و با حضور 12 تيم آغاز شد. در اين دوره مطرح‌ترين تيم‌ها كه اميد قهرماني داشتند عبارت بودند سيكاي‌‌لند، جزاير چاگوس، آيامارا و سومالي‌لند.

مسابقه فينال در ورزشگاه 4هزار و 300 نفره دينام سوخومي برگزار شد.

ساشادوئرکاپ - دبیر کل کونیفا- درباره برگزاری این رقابت‌ها پيش از آغاز اين مسابقات گفته بود: این مسابقات بخت کشورهای ذره‌بینی دنیا و مناطق خودمختار را برای شناخته شدن فوتبال آنها در عرصه بین‌المللی افزایش می‌دهد. مقررات فیفا همیشه درباره کشورهای کوچک و نقاط خودمختار ناعادلانه و متناقض بوده است. بنابراین، رقابت‌های کونیفا سکوی پرتابی برای معرفی تیم‌های فوتبال این کشورها است.

کد N1286828

وبگردی