آفتاب
وزیر ورزش و جوانان:

تنها۲۱درصد مردم ورزش می‌کنند/لزوم تغییر رفتار جمعی در محیط‌زیست

تنها۲۱درصد مردم ورزش می‌کنند/لزوم تغییر رفتار جمعی در محیط‌زیست

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت تغییر رفتار جمعی مردم در حوزه ورزش و محیط‌زیست، گفت: تنها ۲۱ درصد مردم ورزش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی در نشست تخصصی «محیط‌زیست، ورزش و مشارکت‌های اجتماعی» که به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست برگزار شد، افزود: ورزش در محیط آلوده و مسموم بسیار مضر است و توصیه نمی‌کنیم شهروندان در هوای آلوده ورزش کنند زیرا با افزایش متابولیسم بدن، آسیب‌پذیری بافت‌ها در هوای آلوده بسیار بیشتر می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از محیط‌زیست، ادامه داد: اگر حفاظت از محیط‌زیست به یک رفتار جمعی تبدیل نشود، اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد بنابراین آموزش‌ها باید در نهایت به یک اتفاق مثبت رفتاری منجر شود. هنوز کل جامعه تغییر رفتار محیط‌زیستی ندارد و در معابر عمومی شاهد ریختن زباله یا خودروهای تک‌ سرنشین هستیم.

گودرزی با بیان اینکه تغییر رفتار جمعی در حوزه محیط‌زیست نیاز به زمان و تلاش بسیار دارد، اضافه کرد: ورزشکاران و گروه‌های مرجع جامعه باید به این موضوع ورود پیدا کنند و ابزارهای تبلیغاتی شبانه‌روز در خدمت این نگاه محیط‌زیستی باشد.

وی با اشاره به تفاهم وزارت ورزش و جوانان با سازمان حفاظت محیط‌زیست برای تأسیس دفتر محیط‌زیست پایدار در وزارت ورزش و جوانان، تأکید کرد: ایجاد ساختارهای محیط‌زیستی در ساختار ورزش کشور، یکی از راهبردهای اساسی ما است و آگاهی‌بخشی و ترویج آموزه‌های محیط‌زیستی در جامعه ورزش از این طریق ممکن می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از پژوهش‌های کاربردی در حوزه ورزش و محیط‌زیست از دیگر اقدامات وزارت ورزش و جوانان در توجه به محیط‌زیست کشور است.

گودرزی با ارائه برخی آمارها از میزان ورزش در میان شهروندان کشورهای مختلف، افزود: در برخی کشورهای توسعه یافته ۷۵ درصد مردم ورزش می‌کنند که رویکرد این نوع ورزش سلامت‌محور است. در کانادا و آمریکا بیش از۵۰ درصد مردم ورزش می‌کنند در حالی که در کشور ما بر اساس آمار سال ۹۱ تنها هفت درصد مردم به ورزش می‌پردازند که این آمار در جامعه روشنفکری و دانشگاهی ما ۱۲ درصد است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم، این عدد را به ۲۱ درصد رسانده‌ایم و امیدواریم با تلاش دفتر ورزش‌های همگانی، این میزان تا پایان دولت یازدهم به ۳۰ درصد برسد.

کد N1286300

وبگردی