آفتاب

حرکت پیروان امام‌ در مسیر جمهوریت و اسلامیت است

حرکت پیروان امام‌ در مسیر جمهوریت و اسلامیت است

۱۲ خرداد مدیران ارشد شهرداری تهران به همراه جمعی از اعضای شورای شهر به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی‌(ره) در مرقد ایشان حاضر شدند.

درابتداي مراسم نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي اقامه شد. پس از اداي نماز، محمدباقر قاليباف شهردار تهران طي سخناني از امام خميني (ره) نه به‌عنوان يك شخص بلكه درحقيقت برايند آرمان‌ها و خواسته‌هاي تاريخي مسلمانان نام برد و اينكه حضرت امام (ره) نمادي از استقلال‌خواهي، آزادي‌طلبي، مردم سالاري و ظلم ستيزي و در راس تمام اينها نمادي از دين‌گرايي در اين مقطع از تاريخ بودند و براساس همين نظريه نيز حركت خود را بر دو ستون جمهوريت و اسلاميت استوار كردند.

از نظر قاليباف، نظام مقدس جمهوري اسلامي يك منظومه است و نگاه غيرمنظومه‌اي و بخشي به نظام جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام راحل، ظلم به امام(ره) خواهد بود. شهردار تهران با اشاره به اينكه امام خميني(ره) در طول حيات‌شان خود را ملزم مي‌دانستند كه به تمامي لوازم و شرايط اين منظومه توجه داشته باشند، گفت: البته در مركز اين منظومه، ولايت فقيه وجود دارد و همه ما حول اين اصل حركت مي‌كنيم. وي پيروان واقعي امام را كساني دانست كه در همين مسير و براساس دو ركن جمهوريت و اسلاميت حركت مي‌كنند چرا كه اين ميراثي است كه از امام و شهدا به‌دست ما رسيده و ما امروز ميراث‌دار آنها هستيم.

قاليباف گفت: ما در بيست و هفتمين سالگرد رحلت امام آمده‌ايم كه با روح مطهر امام و شهدا بيعت كنيم كه در مسير عزت اسلام و مسلمين، تداوم مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلوم، حركت كنيم و در شرايط سختي كه منطقه با آن دست به گريبان است به‌صورت مصمم تحت رهبري مقام معظم معظم رهبري پيش خواهيم رفت.وي تأكيد كرد: تا زماني كه در مسير امام(ره) كه مسير سنت‌هاي الهي نيز هست حركت كنيم، پيروزي براي ملت ما و همه مسلمانان در مقابل مستكبران قطعي خواهد بود.

  • اعتلاي نظام، ثواب است

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني نوه بنيانگذارجمهوري اسلامي نيز در مراسم تجديد ميثاق كاركنان شهرداري و شوراي شهر تهران با آرمان‌هاي امام(ره) طي سخناني از محمدباقر قاليباف به‌عنوان شهردار توانمند و مديرلايق شهر نام برد و گفت: نظام جمهوري اسلامي ثمره مجاهدت‌هاي امام و مردم و ثمره خون‌هاي پاك شهيدان است. بي‌ترديد هرتلاشي براي اعتلاي نام نظام مقدس و هر كوششي درجهت پيشبرد اهداف آن خواسته امام و به منزله ثواب است. وي از شهرداري تهران به‌عنوان نهادي نام برد كه مورد مراجعه مستقيم مردم است. اين ارتباط مستقيم از نظر نوه بنيانگذار انقلاب اسلامي مسئوليتي را براي اين نهاد ايجاد مي‌كند كه همانا جلب رضايتمندي مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني از مجموعه مديريت شهري خواست تا تلاش و خدمات‌رساني بيشتر به مردم را مدنظر خود قرار دهند. وي در ادامه به بحث مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت:‌ تحقق اين مهم درگرو تلاش و همت بيشتر ماست بنابراين هركسي در هرجايگاهي كه هست بايد يك گام بيشتر درجهت خدمت به خلق خدا و گشايش مشكلات مردم بردارد و اين را اداي دين تلقي كند كه دراين صورت مطمئنا مي‌تواند رضايت خاطر خدا، امام و شهدا را در پي داشته باشد.

به گفته حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيدحسن خميني امروز مردم درگير مشكلات معيشتي، فقر و بيكاري هستند و انتظار پيشينيان ما كارآمدتر و توانمندتر شدن نظام است. وي افزود: در جامعه جهاني آشفته امروز كه درگير مشكلات وسيع و امنيتي است ذهن و روح و جان ما براساس تجارب به‌دست آمده در اين سال‌ها مي‌تواند به‌نحوي عمل كند كه مشكلات كشور را برطرف سازد و خداوند به همه ما قدرت خدمت بيشتر عطا كند و انشاالله خداوند بر توانمندي و سلامت رهبر معظم انقلاب‌مان نيز بيفزايد.

  • انقلاب اسلامي جهش به سمت ظهور حضرت ولي عصر بود

مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران درمراسم ديروز ابتدا به شعري كه مجري مراسم درباره حضرت ولي‌عصر خواند اشاره كرد و گفت: من براين نكته اساسي تأكيد دارم كه همگي ما منتظر فرج آن حضرت هستيم و آن را عبادت مي‌دانيم اما انتظار را با نشستن نبايد اشتباه گرفت. تعريف چمران از فلسفه انتظار حركت و جهش بود كه در قالب انقلاب اسلامي از سوي حضرت امام محقق شد. به گفته رئيس شوراي شهر تهران حضرت امام نه يك گام كه گام‌ها‌ي بلندي را براي نزديكي ظهور حضرت ولي عصر برداشت. وي اظهار اميدواري كرد راهي كه امام اين مرد بزرگ، ‌فقيه عاليقدر و عارف وارسته ترويج كرده را بتوانيم به خوبي و شايستگي طي كنيم.

کد N1283523

وبگردی