آفتاب
مدیرکل ساخت و توسعه راههای مناطق شمالغرب کشور:

بزرگترین تونل کشور در مسیر قزوین، الموت،تنکابن ساخته می شود

بزرگترین تونل کشور در مسیر قزوین، الموت،تنکابن ساخته می شود

قزوین- مدیرکل ساخت و توسعه راههای مناطق شمالغرب کشور گفت: بزگترین تونل جاده ای کشور به طول ۴۵۰۰ متر در مسیر قزوین، الموت به تنکابن ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین مجتبی خدادادی در حاشیه بازدید از محور قزوین، الموت به تنکابن در جمع خبرنگاران گفت: جاده قزوین الموت تنکابن از بزرگترین طرح های در حال احداث کشور است که با پیش بینی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری، آینده الموت و منطقه را تغییر خواهد داد.

خدادادی  در بازدید از جاده اصلی در دست تصریح کرد: جاده قزوین -الموت - تنکابن با ۱۴۸ کیلومتر طول، استان های قزوین و مازندران را به یکدیگر متصل می کند که از این میزان حدود ۹۴ کیلومتر در استان قزوین واقع شده است.

وی افزود: کل این پروژه به سه بخش ۶۲، ۵۲ و ۳۴ کیلومتری تقسیم شده که فاز اول آن از سمت قزوین تا محل روستای شهرک در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خدادادی با اشاره به وجود ۷ تونل در این مسیر تصریح کرد: یکی از این تونلها به طول ۴۵۰۰ متر بزرگترین تونل کشور است که در این مسیر در حال اجراست.

مدیرکل ساخت و توسعه راههای مناطق شمالغرب کشور یادآورشد: تاکنون تعداد ۷ دهانه پل بزرگ در محور قزوین، الموت به تنکابن در حوزه ی استان قزوین پیش بینی شده که از این تعداد تاکنون ۲ دهانه اجرا شده است.

خدادادی بیان کرد: حفظ محیط زیست و اهمیت آن در تمامی مراحل طراحی، مطالعه و اجرای این طرح در اولویت قرار داشته و لحاظ شده که در این راستا دو دهانه گالری برای عبور حیوانات حیات وحش منطقه از روی جاده پیش بینی شده و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث تونل، پل و گالری های بیشتر نیز برای برخی از قسمتها در حال مطالعه است، خاطرنشان کرد: به دلیل ملاحظات زیست محیطی و همچنین جلوگیری از رانش و ریزش کوه روی سطح جاده، احداث ابنیه دیگر نیز در دست بررسی و مطالعات دقیق قرار دارد.

خدادادی گفت: کوهستانی بودن مسیر و برخورد با مسائلی چون رانش زمین در بخش هایی از طول راه از مشکلاتمربوط به احداث این جاده است به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای بهره برداری از این جاده تعیین کرد.

وی با بیان اینکه با تکمیل و بهره برداری از این جاده، بخش قابل توجهی از ترافیک راه های مرکز به شمال کشور کاهش می یابد، اظهار کرد: این جاده همچنین می تواند منشاء تحول در حوزه گردشگری منطقه زیبا و تاریخی الموت باشد.

 

کد N1283214

وبگردی