آفتاب

اشتغال پایدار زمینه ایجاد آرامش و امنیت در کشور است

اشتغال پایدار زمینه ایجاد آرامش و امنیت در کشور است

نایب رییس پیشین مجلس ایجاد اشتغال پایدار را زمینه ایجاد آرامش و امنیت در کشور خواند و افزود: امنیت سرمایه بزرگی برای تأمین و بسط عدالت در جامعه است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافته بود، با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیت استثنایی در تاریخ اسلام و معاصرند که فهم عمیق و مبتنی بر اصول و مبانی شفاف از اسلام ناب محمدی داشتند؛ اظهار داشت: ایشان(امام) فهم و دیانت خود را از آموزه‌های اسلام در جان خود پیاده کردند و آنها را به کار بستند و در جهت تحقق تفکر سیاسی اسلام در متن جامعه اسلامی ما و دنیای امروز گام بلندی برداشتند و انقلابی مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام بنا نهادند.

نایب رییس پیشین مجلس با تأکید بر توجه ویژه امام به توده‌های مردم به ویژه محرومان و مستضعفان خاطرنشان کرد: با این توجه، حضرت امام نظام سیاسی مستقل و برآمده از اراده ملت و بی اعتنا به قدرت‌های جهان برپا کرد.

او تکیه بر وحدت ملی، وحدت نخبگان و پیوندهای فکری، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی آحاد جامعه را از دیگر ابعاد اندیشه امام خمینی دانست و گفت: نخستین گام ایشان در مسیر برقراری عدالت، تلاش برای سرنگون کردن نظام دیکتاتوری وابسته به نظام سلطه و قدرت‌های بزرگ بود.

ابوترابی فرد افزود: تأکید مقام معظم رهبری هم این است که در سایه تحکیم مردمسالاری دینی در ایران، عزت و عدالت برقرار می‌شود.

او یکی از چالش‌های موجود در جامعه را در مقوله عدالت، پاسخ به نیازهای اقتصادی مردم دانست و گفت: باید مردم از اشتغال پایدار و قابل قبول بهره‌مند باشند که در سایه آن بتوانند نیازهای ضروریشان را پاسخ گویند.

این نماینده سابق مجلس ایجاد اشتغال پایدار را زمینه ایجاد آرامش و امنیت در کشور خواند و افزود: امنیت سرمایه بزرگی برای تأمین و بسط عدالت در جامعه است و اگر امنیت نباشد اساسی‌ترین ارکان عدالت آسیب می‌بیند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اگر بحث اقتصاد مقاومتی را مجلس و دولت با تمام ظرفیت‌شان در دستور کار قرار دهند، گام‌های بلندی برای تحقق عدالت برداشته خواهد شد.

او افزود: دستگاه قضایی هم باید در کنار این دو قوه بر کارایی و اقتدارش بیفزاید و مردم به این احساس برسند که با مراجعه به دستگاه قضایی، حقوقشان تضییع نمی شود.

ابوترابی فرد گفت: نخبگان سیاسی باید در مسائل مهم و اساسی جامعه باهم به اجماع برسند در حالی که یکی از مشکلات کنونی کشور این است که گامی در مسیر اجماع نخبگان برای گشودن گره‌های کشور بر می‌داریم.

او با تأکید بر لزوم اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور و تغییر آن بر نظامی مبتنی بر عملکرد افزود: با این کار منابع مالی دستگاه ها در حوزه‌های مختلف صرف نیازهای جدی و واقعی کشور می‌شود و منابع لازم برای تزریق به اقتصاد مقاومتی، آزاد خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس گفت: اگر این اصلاحات را انجام ندهیم، روز به روز بر هزینه‌های کشور افزوده می‌شود و مشکلات فراروی اقتصاد مقاومتی بیشتر خواهد شد.

ابوترابی فرد انضباط مالی و کوچک شدن دولت متناسب با وظایف حاکمیتی را ضرورت اجتناب‌ناپذیر و نیاز قطعی برای حرکت رو به جلو دانست و تصریح کرد: این مسئله‌ای است که باید همه نخبگان و دستگاه‌ها روی آن اجماع داشته باشند، زیرا این مسئله ما را به عدالت نزدیک‌تر می‌کند و رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

او با بیان اینکه اصول قطعی، عقلی، علمی و دینی نظام جمهوری اسلامی در اندیشه‌های امام و سخنان مقام معظم رهبری به صورت شفاف، بارها بیان شده است، گفت: نباید در این اصول و ارکان با یکدیگر هیچ اختلافی داشته باشیم.

ابوترابی فرد افزود: یکی از این اصول شایسته‌سالاری است که هم اکنون در جامعه رنگ ندارد و گروه‌های سیاسی بیش از آنکه به شایسته‌سالاری بپردازند به پیوندهای گروهی و سیاسی خود فکر می کنند.

او با بیان اینکه تمام تصمیم‌های امام و راهبردهایشان مبتنی بر اصول و مبانی علمی بود، گفت: باید تمام تصمیم‌هایمان در حوزه های مختلف، پشتوانه قطعی و کامل علمی و کارشناسی داشته باشد زیرا بسیاری از مشکلاتمان ناشی از آن است که تصمیم‌هایی می‌گیریم که پایه علمی، کارشناسی و استحکام قطعی ندارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به نمایندگان خانه ملت توصیه کرد: ارائه طرح‌های مختلف را کاهش دهند و بررسی لوایح کارشناسی شده دولت را مد نظر قرار دهند و در مجلس بر استحکام این لوایح بیفزایند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه با رویارویی یک قدرت سیاسی شیطانی به نام استکبار با مدیریت آمریکا قرار داریم، تصریح کرد: او با تمام قدرتش روبروی ملت ما و اسلام قرار گرفته است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نایب رییس پیشین مجلس گفت: ما باید از تمام ظرفیت هایمان برای رویارویی با این قدرت مسلط جهانی استفاده کنیم که اگر چنین نکنیم منافع ملی ما به مخاطره می‌افتد، لذا همه جریان‌های سیاسی باید در این موضوع اجماع داشته باشند.

کد N1282464

وبگردی