آفتاب

استاندار خراسان جنوبی: بازرسی مربوط به مبارزه با قاچاق کالا بر مبنای ارشاد باشد

استاندار خراسان جنوبی: بازرسی مربوط به مبارزه با قاچاق کالا بر مبنای ارشاد باشد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: بازرسی هایی که در زمینه کشف و مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد بر مبنای ارشاد باشد و حرمت افراد مد نظر قرار گیرد، تاثیر پذیری افراد از ارشاد و راهنمایی بیشتر است.

وجه الله خدمتگزار روز پنجشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مباره با قاچاق کالا و ارز استان افزود: بازرسان آموزش دیده و دارای تخصص با ملاحظه حرمت و آبروی مردم کار بازرسی را انجام دهند، تشکیل پرونده و ایجاد سوابق برای افراد جامعه صحیح نیست.
وی یادآور شد: گاهی اوقات ممکن است به علت نداشتن آموزش کافی بازرس، برخورد دور از شان با مردم صورت گیرد، این امر زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و دولت هم با این نوع رفتارها موافق نیست.
وی ادامه داد: کسانی که با مبادرت به کار قاچاق حقوق مردم را ضایع می کنند باید به شدت با آنها برخورد شود و به هیچ وجه نباید اجاره داد افرادی از حسن نیت ماموران و نظام سو استفاده کنند.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی به موضوع مبارزه با قاچاق کالا به طور جدی توجه کند، اما نگاه همراه با سو ظن به مردم نباشد.
وی یادآور شد: هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مربوط در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ضروری است، مسئولان در این زمینه با برگزاری جلسات کارشناسی ،یک رویه واحد به منظور شناسایی و برخورد با قاچاق کالا اتخاذ کنند، این هماهنگی از هدر رفت منابع و انرژی و سرگردانی مردم جلوگیری می کند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: حفظ آبرو و حرمت مردم بسیار مهم است، اگر اطلاعات مستند و دقیق در خصوص وجود کالای قاچاق در خودرویی وجود دارد، سریعا و با قاطعیت اقدام به بازرسی و برخورد شود، اما بر پایه ظن و گمان و تردید، با مردم سخت گیری نشود.
خدمتگزار افزود: برخورد با قاچاقچیان سازمان یافته و کسانی که در سطح کلان قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور دارند، بیش از دیگر موارد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی همچنین به اقدامات دولت برای کمک به مرزنشینان و عشایر اشاره کرد و افزود: سود حاصل از فروش کالاهایی که از طریق تعاونی های مرزنشینان و به اسم آنها وارد استان می شود باید نصیب آنها شود.
وی اظهار کرد: دست واسطه ها از این محل باید قطع شود، برخی افراد با سوء استفاده از این امر مرزنشینان را از سود واقعی حاصل از فروش کالا بی نصیب می کنند.
وی یادآور شد: مرزنشینان نقش مهمی در تامین امنیت استان دارند، توجه به معیشت آنان موجب تثبیت جمعیت در نقاط مرزی و عشایری و تقویت امنیت پایدار خراسان جنوبی می شود.
ا زحدود 800هزار نفر جمعیت استان 192هزار نفر عشایر هستند ، عمدتا در شهرستان های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان زندگی می کنند.
همچنین مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تقویت تولید داخل و ایجاد اشتغال باید با قاچاق کالا و ارز مبارزه کرد.
محمد رضا حسنی مقدم، افزود: هزار و 245 فقره پرونده قاچاق کالا در سال 94 به ارزش 292 میلیارد و 547 میلیون ریال در سازمان تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شد، از این مبلغ بیش از 27میلیارد ریال وصول شد.
وی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف، گسترش روابط تجاری و دیپلماتیک بین المللی، انضباط درونی اقتصاد، توسعه صادرات غیر نفتی و رشد شرکت های دانش بنیان است.
2047/7559/
کد N1281613

وبگردی