آفتاب

دفن اموات جدید در امام‌زادگان متوقف شد

دفن اموات جدید در امام‌زادگان متوقف شد

همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در امام‌زادگانی که تا به حال هیچ میتی دفن نشده است، از این پس نیز اجازه‌ای برای دفن جدید داده نخواهد شد.

به گزارش ايسنا، ابراهیم سلیمانی در حاشیه بازدید میدانی از فعالیت‌های عمرانی آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع)، با اشاره به دفن اموات در برخی از امام‌زادگان و بروز مشکلاتی در زمینه ساخت‌وساز عمرانی حرم‌های مطهر، افزود: در امام‌زادگانی که تا به حال هیچ میتی دفن نشده، از این پس نیز اجازه‌ای برای دفن جدید داده نخواهد شد و برای سایر امامزادگان نیز سعی داریم قبر جدیدی ایجاد نشود و تلاش می‌کنیم قبرها تداخلی با ساخت‌وسازهای آینده حرم این امامزاده‌ها نداشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع امامزادگان، خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌های امامزاده محمد هلال بن علی (ع) بر اساس طرح جامع انجام می‌شود که با گذر زمان، به صورت تدریجی و فاز به فاز اجرا شده است.

مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: لازم است با توجه به ظرفیت بالای این امامزاده عظیم‌الشأن در پذیرش زائران، در طرح جامع آستان مقدس تغییراتی انجام و امکانات رفاهی و جدیدی به آن اضافه شود.

سلیمانی تاکید کرد: با توجه به عدم وجود هتل و مسافرخانه در شهرستان آران و بیدگل، هیئت امنای آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) باید برای ایجاد زائرسرای نزدیک حرم تلاش کنند تا جوابگوی زائران آن حضرت باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان در سیستم گرمایشی و سرمایشی حرم امام‌زاده محمد هلال بن علی (ع) نقشی ندارد و تمام این برنامه‌ها به عهده اداره کل اوقاف استان اصفهان است که بر اساس اعتبارات و با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه و گرمسیر بودن یا سردسیر بودن آن تصمیم‌گیری می‌کند.

کد N1280643

وبگردی