آفتاب
در گفت وگو با ایرنا

ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب زولبیا و بامیه را یکشنبه هفته آینده نهایی می کند

ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب زولبیا و بامیه را یکشنبه هفته آینده نهایی می کند

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه قنادان کشور گفت: هنوز نرخ زولبیا و بامیه درجه یک و دو برای ماه مبارک رمضان امسال از سوی ستاد تنظیم بازار تعیین و مصوب نشده است و روز یکشنبه نهایی می شود.

علی بهره مند روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: اکنون آنالیز نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک و دو توسط اتحادیه قنادان برآورد شده و برای تصویب در ستاد تنظیم بازار در حال بررسی است.
وی اظهار داشت: طبق آنالیز این اتحادیه، متناسب با کیفیت قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک، نزدیک به 128 هزار ریال و درجه دو 123 هزار ریال است.
وی اضافه کرد: قیمت پیشنهادی از سوی اتحادیه با محاسبه جعبه است و به همین دلیل، اگر قنادی‌ها، زولبیا و بامیه را با احتساب وزن جعبه ارائه می‌کنند، این موضوع در آنالیز قیمتی دیده شده است.
وی ادامه داد: براین اساس نرخ ها پس از تصویب ستاد تنظیم بازار برای آگاهی مردم اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته اتحادیه قنادان قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک را نزدیک به 115 هزار ریال و درجه دو متناسب با کیفیت 105 هزار ریال پیشنهاد داده بود که در نهایت با قیمت 96 هزار ریال تصویب شد.
قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در ماه مبارک رمضان سال 1393 نزدیک به 85 هزار ریال و درجه دو80 هزار ریال و در سال 1392 نیز هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 70 هزار ریال و درجه دو 65هزار ریال برای استان تهران تعیین و عرضه شده بود.
اقتصام**9186 ** 2023
کد N1280451

وبگردی