آفتاب

مشکلات بانکی، تعرفه گمرکی وحمل و نقل موانع صادرات مازندران به روسیه

مشکلات بانکی، تعرفه گمرکی وحمل و نقل موانع صادرات مازندران به روسیه

ساری-ایرنا- رئیس شورای توسعه صادرات مازندران مشکلات بانکی، تعرفه گمرکی و حمل ونقل را مهم ترین موانع تجارت غیرنفتی مازندران با کشور روسیه اعلام کرد .

ربیع فلاح روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت صادرات کالا به روسیه در ساری گفت : رایزنی در سطح مسئولان عالی دو کشور برای برداشتن موانع صادرات به روسیه از جمله تعرفه گمرکی درحال انجام است .
وی ابراز امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این رایزنی ها ، موانع از پیش پای صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی به روسیه برداشته شود.
استاندارمازندران گفت : با وجود این موانع ، بسترهای لازم برای افزایش صادرات غیرنفتی از مازندران به کشور روسیه وجود دارد.
فلاح حمایت و تقویت بخش خصوصی را مهم ترین برنامه دولت تدبیر و امید برای افزایش میزان صادرات ایران به خصوص به کشور روسیه اعلام کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای تولید محصولات کشاورزی در این خطه شمال کشور ، از بانک کشاورزی خواست تا برای توسعه صادرات این محصولات به خارج کشور از صادرکنندگان در قالب تامین نقدینگی حمایت مالی کند.
رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی مازندران ، مولفه مهم تحقق اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات غیرنفتی دانست و از تجار استان خواست تا از فرصت ایجادی برای صادرات کالای ایرانی به روسیه استفاده کنند.
فلاح گفت که با شناخت دقیق بازار، ارتقاء کیفیت تولید و بسته بندی، جا برای ورود کالاهای مازندران به بازار روسیه وجود دارد.
استاندار مازندران اتاق بازرگانی استان را موظف کرد تا برنامه راهبردی برای توسعه صادرات محصولات تولیدی این استان به روسیه تدوین کند.
پارسال ایران 500 میلیون دلار کالا به کشورروسیه صادرکرد که سهم استان مازندران از این صادرات حدود 12 میلیون دلار بود.
میزان صادرات کالای مازندران به روسیه در سال 94 در مقایسه با سال 93 حدود 2.5 برابر کاهش داشت .
ارزش صادرات این استان در سال 93 به روسیه 29 میلیون دلار بود . مازندران با 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی ، در تولید 14 محصول زراعی و باغی رتبه اول تا پنجم را دارد و بیشتر محصولات کشاورزی تولیدی این استان هم صادراتی است.
6982/1654
کد N1280306

وبگردی