آفتاب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۴ دانشگاه مهم کشور

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۴ دانشگاه مهم کشور

ایلنا: سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان از برگزاری همایش علمی مهمترین یافته‌های پژوهشی استان‌های سراسر کشور در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا فضلی افزود: سال گذشته بیشترین تمرکز ما بر روی طرح های استانی بود و خوشبختانه توانستیم ۳۱ شورای پژوهش و فناوری ادارات کل استان ها را به ریاست مدیران کل استانی و عضویت ۹۲ تن از اساتید دانشگاها و اعضای هیات علمی فعال کنیم. در سطح وزارتخانه نیز کمیته شورای پژوهش و کمیته علمی مرکز مطالعات با عضویت ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها تشکیل شده است.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حضور چهره‌های دانشگاهی متخصص در شوراهای پژوهشی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۹ طرح پژوهشی در سامانه سمات وزارت علوم و تحقیقات به ثبت رسید و حدود ۶۴ رساله و پایان نامه در موضوعات ورزش و جوانان مورد حمایت قرار گرفت.

فضلی از دیگر اقدامات این مرکز به برگزاری همایش های علمی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵ همایش علمی منطقه ای در سراسر کشور برگزار شد و همچنین از چندین همایش در سال ۹۵ حمایت های مادی و معنوی صورت گرفت. وی حمایت از کنگره علمی اخلاق در ورزش به میزبانی استان قم و حمایت از اولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی را از آن جمله دانست.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ۴ دانشگاه مهم کشور خبر داد و گفت: این مرکز با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی و دانشگاه الزهرا و همچنین مرکز افکار سنجی ایسپا و پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات که هر دو این مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی هستند به منظور انجام طرح های پژوهشی تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

فضلی در خصوص تعیین اولویت های پژوهشی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: کارگروهی با حضور اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در این کارگروه پس از انجام بررسی های لازم در چندین جلسه اولویت های پژوهشی تعیین و در هشتمین جلسه شورای پژوهش با ریاست مقام عالی وزارت به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه کلیه اولویت های پژوهشی تعیین شده در راستای ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، افزود: فراخوانی جهت ارائه طرح های پژوهشی مطابق اولویت های تعیین شده، به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داده شدو اکنون در حوزه های مشخص شده که شامل حوزه های ورزش، جوانان، فرهنگ و مدیریت فناوری است طرح ها در حال دریافت است

فضلی مسئله ابلاغ اعتبارات و فرایند طولانی تصویب و اجرای طرح های پژوهشی را به عنوان دو مشکل اصلی پیش روی این مرکز معرفی کرد و گفت: بخشی از اعتبارات این مرکز جدا از ردیف بودجه تعیین شده، مطابق قانون از ۱ تا ۳ درصد اعتبارت کلی وزارتخانه تامین می شود که می توان گفت مبلغ قابل توجه ای است. اما از آنجایی که زمان ابلاغ این مبلغ در پایان سال مالی است امکان برنامه ریزی صحیح در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص ارائه راهکار برای حل این مشکل عنوان کرد: وزارتخانه می تواند با توجه به میزان اعتبارات دریافتی و روند فعالیت در سال های گذشته مبلغی را برآورد و به ما اعلام کند.

سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص مسئله طولانی بودن فرایند تصویب و اجرای طرح های پژوهشی عنوان کرد: یک طرح پژوهشی برای اینکه از مرحله تصویب به مرحله اجرایی شدن برسد مطابق نظام نامه موجود باید یک مسیر طولانی را طی کند و این خود مشکل بزرگی است. وی در خصوص ارائه راهکار در جهت حل این مشکل افزود: خوشبختانه این مرکز نظام نامه اصلاحی را در جهت کاهش بروکراسی این فرآیند تدوین کرده است و در اولین جلسه شورای پژوهش در سال جاری، برای اعلام نظر و تصویب مطرح خواهد کرد.

فضلی همچنین از برگزاری همایش علمی مهمترین یافته های پژوهشی استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: این همایش در ۳ ماهه دوم سال جاری به میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد و تمامی استان ها ۲ طرح برجسته خود، در حوزه ورزش و جوانان را در این همایش ارائه و در مجموع از ۶۲ طرح جمع آوری شد پس از انجام داوری حدود ۱۲ الی۱۳ طرح به عنوان طرح منتخب معرفی می شود.

وی با بیان اینکه طرح های منتخب در این همایش برای عموم ارائه می شود، افزود: این مرکز به استان های که توانسته اند مقام برتر را در همایش کسب کنند امتیازات ویژه ای قائل شده و در تقسیم اعتبارات استانی به این موضوع توجه خواهد کرد.

 

کد N1279682

وبگردی