آفتاب

فعالیت کمیسیون حمایت قضایی از صنعت خراسان رضوی 27 هزار اشتغال را حفظ کرد

فعالیت کمیسیون حمایت قضایی از صنعت خراسان رضوی 27 هزار اشتغال را حفظ کرد

مشهد- ایرنا- معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: 270 پرونده واحدهای تولیدی با میانگین 100 اشتغال برای هر واحد در کمیسیون حمایت قضایی صنعت و سرمایه گذاری این استان مطرح شد که تاکنون منجر به حفظ 27 هزار اشتغال شده است.

دادگستری خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمد بخشی محبی در جریان بازدید اعضای کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری دادگستری استان از شهرک صنعتی کاویان گزارش داد: عمده این پرونده ها مربوط به مشکلات صنعتگران با بانکها، دارایی، بیمه و سایر سازمانهای مرتبط خدماتی است.
وی افزود: روش محاسبات سود، جرایم، نوع قرادادهای بانکی و ناتوانی فعالان حوزه صنعت باعث عمده مشکلات شد که مصادره اموال یا کارخانه ها توسط بانکها نتیجه آن بود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: مصوبات کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری دادگستری خراسان رضوی باعث شد بدون تشکیل پرونده حقوقی و کیفری و مساعدت قانونی بانکها با ارائه مهلت و تسهیلات دیگر به صنعتگران به مطالبات قانونی خود برسند و کارخانه ها نیز توقیف و تعطیل نشوند.
وی گفت: توقیف کارخانه ها یا اموال آنها نه تنها منجر به از کار افتادن بخش صنعت می شد بلکه برای بانکها نیز مشکلاتی را بوجود می آورد.
محبی بخشی افزود: رفع اختلاف بین بانک و صنعتگران و اقاله با اجاره به شرط تملیک تملکات صورت گرفته فرصتی برای رونق گرفتن بخش صنعت خراسان رضوی است.
وی همچنین گفت: دبیرخانه کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری دادگستری خراسان رضوی در پنج شهرک صنعتی استان دفتر دارد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: این نمایندگیها با جمع آوری مستندات شهرکهای صنعتی، مسائل آنها و ارسال برای کمیسیون نقش پررنگی در انجام صحیح وظایف از سوی کمیسیون پنج نفره دارند.
کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری دادگستری خراسان رضوی سال 1386 به دستور رئیس قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز کرد. از سال 1390 تاکنون با تغییر رویکرد، دو کمیسیون حقوقی و کمیسیون پنج نفره حمایت از صنعت و سرمایه گذاری به عنوان زیرمجموعه این کمیته فعالیت دارند.
اعضای کمیسیون حمایت قضایی از صنعت و سرمایه گذاری خراسان رضوی از مهر گذشته تاکنون 55 بازدید از شهرکها صنعتی این استان داشته اند که 30 مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.
از این تعداد 16 پرونده مربوط به مشکلات بانکی، پنج پرونده تامین اجتماعی و سه پرونده مربوط به دارایی بوده است. در مجموت تاکنون به 17 پرونده رسیدگی شده و 13 پرونده همچنان باز است.
خراسان رضوی 40 شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و 38 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری دارد. از این تعداد 23 شهرک و ناحیه صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان واقع هستند
شش هزار و 508 واحد صنعتی با اشتغالزایی 204 هزار نفر و سرمایه گذاری 103 هزار و 700 میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند. 95 درصد سرمایه گذاری بخش تولید صنعتی در این استان متعلق به بخش خصوصی است.
7500/1858
کد N1278660

وبگردی