آفتاب

بررسی نقش رسانه‌ در کاهش تنش‌ها در نشست «شبکه خبری آسیا»

بررسی نقش رسانه‌ در کاهش تنش‌ها در نشست «شبکه خبری آسیا»

پکن - ایرنا - شماری از مسئولان و سردبیران رسانه های مختلف قاره آسیا امروز سه شنبه در نشستی با عنوان «شبکه خبری آسیا» در شهر پکن، در باره نقش محوری رسانه‌ در کاهش تنش‌ها و حل و فصل مشکلات دنیا بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که ویژه رسانه های انگلیسی زبان است نزدیک به 30 نفر از سردبیران و دهها تن از عکاسان و مسئولان برخی از شبکه ها و نشریات قاره آسیا مشارکت دارند.
این نشست که «ANN» یا شبکه خبری آسیا خوانده می شود از جمله مهمترین نشست های رسانه ای است که در آن به تحولات منطقه ای و جهان پرداخته می شود.
نشریه «چاینا دیلی» به عنوان میزبان این رویداد در گزارشی اعلام کرد که مسئولان و سردبیران رسانه های آسیا بر این باورند که نقش رسانه در کاستن از تنش ها بسیار اهمیت دارد.
گزارش یادآور می شود: در واقع نوع اطلاع رسانی از طریق رسانه ها می تواند درک و تفاهم طرفین دعوی را افزایش داده و بر خلاف آن اختلافاتشان را کاهش دهد.
قرار است امروز شرکت کنندگان در نشست رسانه ای خود در شهر پکن که فردا به کار خود پایان می دهد، دیدار و گفت و گویی نیز با «جین لی چون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) داشته باشند.
وضعیت رسانه ها در آسیا، ‌گسترده تر کردن همکاری میان شبکه های خبری آسیا و بررسی فعالیت های یک سال گذشته از دیگر محورهای این نشست است.
«جو لینگ» سردبیر ارشد روزنامه چاینا دیلی که ریاست اجلاس رسانه ای را بر عهده دارد، اعلام کرد که همکاری های رسانه ای در قاره آسیا هنوز کافی نیست و باید بیشتر شود.
«وارن فرناندز» سردبیر نشریه استریت تایمز سنگاپور نیز گفت که بی تردید مسائل سیاسی همواره بیشترین محور توجه و تمرکز رسانه ها بوده است.
وی گفت که باید مسائل سیاسی و علل اختلافات را به طور دقیق تشریح کرد و رویکردهای رسانه ای را طوری برگزید که کمتر باعث تنش شود.
آساق**231**1597
کد N1278329

وبگردی