آفتاب

بازنشستگان پس از توقیف اموال شرکت به مطالبات خود دست نیافتند

بازنشستگان پس از توقیف اموال شرکت به مطالبات خود دست نیافتند

ایلنا: نماینده کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز (ITI) می گوید که بازنشستگان این شرکت با مشکلات فراوان مالی رو به رو هستند و پس از توقیف اموال این شرکت از سوی بانک ملی و سازمان تامین اجتماعی نتوانسته اند به مطالبات خود دست یابند.

«هاشم شمشیری» در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه پس از واگذاری این شرکت در سال 1383 به بخش خصوصی مشکلات فراوانی برای کارگران و بازنشستگان پیش آمد اظهار داشت: در حال حاضر  1226 نفر از بازنشستگان این شرکت که از سال 85 بازنشست شده‌اند هنوز سنوات پایان خدمت و معوقات مزدی خود را دریافت نکرده اند. 

وی بابیان اینکه بازنشستگی این کارگران با استفاده از قانون بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور، نوسازی صنایع و بازنشستگی عادی صورت گرفته است؛ ادامه داد: رقم سنوات بازنشستگای این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاری‌شان از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است. 

شمشیری با تاکید بر اینکه بازنشستگان این شرکت راه های مختلفی را برای برای پس گرفتن مطالباتشان طی کرده اند، افزود:‌ سازمان تامین اجتماعی دفتر مرکزی شرکت در تهران را توقیف کرده در عین حال اموال منقول و غیر منقول شرکت توسط بانک ملی ضبط شده بود که بانک قصد فروش مزاید‌ه‌ای آنرا داشت اما در نهایت با اعتراض کارگران معترض لغو شد.

نماینده کارگران کارخانه مخابرات راه دور شیراز با انتقاد از اینکه مسئولین استانداری و اداره کار تاکنون به کارخانه مراجعه نکرده‌اند تا به مشکلات ما رسیدگی کنند، گفت: از هفته گذشته که ما چادرهای خود را در محوطه کارخانه برپا کرده ایم از مسئولین استانداری و فرمانداری و اداره کار خواستیم که با ما ملاقاتی داشته باشند اما اهمیتی برای بازنشستگان کارخانه قائل نیستند.

کد N1277654

وبگردی