آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

شورای ویژه رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی تشکیل شد

شورای ویژه رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگارمهر، علی اصغرفانی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چالدران که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در جریان بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید حضور یافته بود افزود: این شورا در استانهای استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم با حضور دستگاه های مرتبط تشکیل شده است که امیدواریم برای رفع محرومیت این استانها راهکار عملیاتی خوبی ارائه دهد.

وی بر مسأله بومی گزینی در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: سیاست آموزش و پرورش در استخدام نیروهای جدید، بومی گزینی است که با اجرای این طرح و همچنین مدیریت نیروی انسانی در استان ها، طی سه سال آینده مشکل نیروهای غیربومی آموزش و پرورش حل می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستیابی به به رشد اقتصادی هشت درصد مهمترین هدف دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی تعیین شده و دولت برای این امر برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه رسیدن به این میزان رشد اقتصادی مطالبه مقام معظم رهبری از دولت نیز است اظهار داشت: دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصادی کشور را از رشد منفی تحویل گرفته و تاکنون توانسته است این رقم را به مثبت سه درصد برساند.

وزیر آموزش و پرورش دیپلماسی دولت یازدهم را موفق دانست و گفت: دولت تدبیر و امید با دیپلماسی فعال و هوشمندانه و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس جمهوری و هیات مذاکره کننده، توفیقات خوبی را در امور دیپلماسی کسب کرده است به طوری که ایران هراسی دیگر فراموش شده و تمایل کشورهای مختلف برای ارتباط با ایران اسلامی گواه این مدعاست.

وی در ادامه گفت: مجموعه آموزش و پرورش کشور در سال تحصیلی جاری موفق شد فرایند تعلیم و تربیت بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز را در سطح کشور با همکاری بیش از یک میلیون معلم و فرهنگی به نتیجه مطلوب برساند.

وزیر آموزش و پرورش قول احداث دو مدرسه شش کلاسه در چالدران را داد و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبار مورد نیاز، این مدرسه ها در سال تحصیلی آینده به بره برداری برسد.

فانی همچنین از اضافه شدن ۴۰۰ کلاس به فضاهای آموزشی آذربایجان غربی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۷۲۹ کلاس درسی در آذربایجان غربی جهت بهبود فضای آموزشی و رسیدن به استاندارد کشوری مورد نیاز است.

فریدون سیدمصطفوی افزود: علاوه بر زیرساخته های فیزیکی حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر معلم و مربی نیز مورد نیاز مجموعه آموزش و پرورش آذربایجان غربی است.

وی گفت: آذربایجان غربی با بیش ۶۰ رتبه بندی کشور در جشنواره ها مسابقات دانش آموزی و فرهنگیان یکی استان های برتر در این حوزه بوده و در شاخص ارتقای دانش عمومی فرهنگیان رتبه کشوری را دارد.

کد N1276708

وبگردی