آفتاب

بازدید هیات رسانه ای مغرب از موسسه مطبوعاتی ایران

بازدید هیات رسانه ای مغرب از موسسه مطبوعاتی ایران

تهران- ایرنا- مدیر عامل خبرگزاری مغرب که به دعوت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به تهران سفر کرده است عصر دوشنبه از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران دیدار و در باره راههای گسترش همکاری های رسانه ای با مسوولان این موسسه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اعضای هیات رسانه ای مغرب شامل خلیل ادریسی هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ماپ مغرب ، رشید محیل معاون وی و همچنین محمد الشریگی کاردار سفارت مراکش در ایران ضمن بازدید از بخش های مختلف این موسسه در جریان روند فعالیت های روزنامه نگاران و خبرنگاران این رسانه قرار گرفتند.
خلیل ادریسی هاشمی مدیرعامل ماپ در دیدار با محمد تقی روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و محمد فاضلی مدیر مسوول روزنامه ایران با ابراز خرسندی از ملاقات با همکاران رسانه ای درایران، ابراز امیدواری کرد که روابط تهران- رباط از طریق رسانه های دو کشور گسترش یابد.
وی با آرزوی توسعه و تعمیق روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد دیدار و گفت و گوی همکاران رسانه ای دو کشور منجر به تقویت و گسترش روابط دوطرف شود.
ادریسی اظهار داشت مایل است از میزان پیشرفت های کشورهای منطقه آگاه شود و رسانه ها مانند صنعت سینما می توانند در این زمینه بسیار کمک کنند .
مدیر عامل خبرگزاری مراکش ،این خبرگزاری را مهم ترین رسانه در مغرب معرفی و آمادگی سازمان مطبوع خود را برای همکاری با سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه مطبوعاتی ایران در حوزه های آموزشی و تبادل اخبار اعلام کرد.
حضور در بخش های تحریریه ایران ، روزنامه الوفاق، ایران ورزشی، ایران سپید، ایران دیلی، ایران آنلاین ، گفت و گوی صمیمانه با روزنامه نگاران ، خبرنگاران ، سردبیران و دبیران از جمله برنامه های هیات رسانه ای مغرب از موسسه 'ایران' بود.
مغرب یا مراکش ، کشوری در شمال غربی آفریقا است؛ ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. مغرب از سوی شرق با الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌ است.
بر اساس آمارهای موجود حدود 650 نشریه به زبانهای عربی و فرانسوی در این کشور منتشر می‌ شود که غالباً متعلق به احزاب و گروه‌های سیاسی یا دولتی است.
فراهنگ**9362**1355** 1568
کد N1276697

وبگردی