آفتاب

تاجر آمریکایی در امارات به 15 سال زندان محکوم شد

تاجر آمریکایی در امارات به 15 سال زندان محکوم شد

تهران- ایرنا- دادگاهی در دبی یک تاجر آمریکایی - لبنانی را به جرم کلاهبرداری و سوء استفاده از موقعیت خود به 15 سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از دبی گزارش داد: «زاک شاهین» مدیر عامل سابق شرکت املاک اماراتی «دیار» که بیش از هشت سال در بازداشت به سر برده است، به همراه دو نفر دیگر به اتهام یک فقره کلاهبرداری به ارزش 15 میلیون و 300هزار دلار به زندان محکوم شد.
دادگاه مزبور اعلام کرد که شاهین به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در مقام مدیریت شرکت یاده شده در سال 2007 و رعایت نکردن مقررات مربوط به این شرکت، گناهکار شناخته شد.
این فرد متهم است اطلاعات گمراه کننده ای را به هیات مدیره شرکت دیار برای خرید قطعه زمینی در آمریکا ارائه داده که این اقدام به شرکت مزبور 15 میلیون دلار زیان رسانده است.
همچنین دو متهم دیگر این پرونده که هر دو آمریکایی و در یک شرکت خصوصی در آمریکا مشغول به کار بوده اند، هر یک به 15 سال زندان محکوم شدند.
رسانه های محلی امارات گزارش دادند که این دو نفر هنوز بازداشت نشده اند.
دادگاه مزبور پنج کارمند دیگر شرکت دیار را از اتهام همدستی با متهمان اصلی این پرونده تبرئه کرد.
امارات در پی بحران مالی جهانی در سال 2008 با چند فقره کلاهبرداری مواجه شد که به اقتصاد دبی خسارات زیادی وارد کرد. خبر مربوط به این کلاهبرداری ها در رسانه ها منتشر شد.
خاورم**9109**1144
کد N1276658

وبگردی