آفتاب
فرمانده ناجا:

بخشی از خلاءها درتصادفات جاده ای متوجه دیگر دستگاههای اجرایی است

بخشی از خلاءها درتصادفات جاده ای متوجه دیگر دستگاههای اجرایی است

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی گفت: بخشی از خلاءها در تصادفات جاده ای متوجه دیگر دستگاههای اجرایی است که باید سهم هر یک از دستگاه ها در این زمینه احصاء و سهم هر یک از دستگاه ها و سازمان ها و وزارتخانه ها را مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سردارحسین اشتری روز دوشنبه درحاشیه مراسم رونمایی از پلاک وسیله نقلیه نیروهای مسلح و کارت هوشمند شناسایی وسایل نقلیه افزود: راهور یکی از یگانهایی است که بیش از هر پلیس دیگری در معرض دید معرض قرار دارد چرا که این پلیس نماد و پیشانی نیروی انتظامی به شمار می آید.
وی با بیان اینکه پلیس راهور نماد نظم، آرامش و قانونمداری است، گفت: مردم در پلیس راهور نظم و انضباط همچنین اقتدار را دیده و تمامی این موارد را توقع دارند از سوی دیگر قانون به پلیس راهور اختیار داده افرادی را که تخلف می کنند براساس ضوابطی که مشخص شده اعمال قانون کنند.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: از سوی دیگر ماموران پلیس راهور در معرض قضاوت هستند البته در بررسی های انجام شده رضایتمندی مردم از پلیس راهور مطلوب است هر چند در برخی از موارد این رضایتمندی نیز پائین بوده که در این زمینه کار تحقیقاتی انجام شده و باید اقدامات تحقیقاتی ما کامل تر شود.
اشتری اضافه کرد: در وجود برخی از خلاءها که برخی از ماموران نتوانسته اند ضمن اعمال قانون رضایت مردم را کسب کنند باید بررسی کنیم که علت چیست که باید گفت: بخشی ازعلل به دستگاه های اجرایی دیگر باز می گردد چرا که سهم ما مشخص است اما آیا سهم دستگاه های دیگر مشخص است؟ و آیا باید تصادفات را تنها از چشم راهور ببینند؟ یا دستگاه های دیگر نیز مسئول هستند؟.
اشتری با بیان اینکه جاده ها، زیرساخت ها، صنعت خودرو اعمال قانون و به ویژه عامل انسانی سهم بسیاری در تصادفات جاده ای دارد، گفت: باید نقاط ضعفی که در پیش رو داریم و خلاء هایی را که وجود دارد را مشخص کرده و به مبادی مربوطه منعکس کنیم.
اشتری تاکیدکرد: باید یک اطلسی از خلاء، نارسایی، کمبودها و نبود تجهیزات از کل کشور داشته باشیم و به مسوولان مربوطه و دولت ارائه دهیم و کاری کنیم که قضاوتی که درباره ما می شود به اندازه ای باشد که به عهده ماست و در عین حال این قضاوت ها را پذیرفته و اصلاح کنیم و آن قسمتی که به دیگران مرتبط است را منعکس کرده تا اصلاح کنند.
وی به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به جنب حرم امام راحل و شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال این نمایشگاه به همت مسوولان به شهر آفتاب منتقل شد که از جهاتی مثبت بود اما ترافیک ورودی و خروجی شهرافزایش یافت و درعین حال گفته شد که چرا ترافیک در این قسمت ها بیشتر شده است آیا در این زمینه پلیس مقصر است؟ براین اساس باید کاری کنیم تا قضاوت مردم منحصر به عملکرد ما نشود نباید باردیگران را ما به دوش بکشیم.
ادامه دارد.
اجتمام**9105**3061**1724
کد N1276467

وبگردی